hvad kan man bruge istedet for kondom?

brevkassespørgsmål

hvad kan man bruge istedet for kondom?

brevkassespørgsmål af
ida
15 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

hej jeg er en pige på 15. jeg startede med at onanere da jeg var 11, men så holdt jeg en pause i 3-4 år, og er så begyndt at onanere igen og det er dejligt. jeg vil gerne prøve at stikke en ting op i min skede, og jeg har ikke noget kondom. og jeg har googlet det og der står noget med at man skal bruge kondom, men hvis man nu ikke kan få fat i et kondom, hvad gør man så jeg havde overvejet en plastikhandske eller en plastikpose.fordi jeg har sådan en kæmpe lyst til at stikke noget op.

Svar:

Hej med dig

Det er så fint at du skriver ind til os, og dit spørgsmål tyder på at du gerne vil være sikker på at passe på dig selv :)

Som udgangspunkt er det en rigtig god idé at bruge et kondom når man gerne vil stikke noget op i sin skede. Grunden er at der kan være bakterier på de ting man bruger, som kan give en infektion, og kondomet sørger samtidig for at der ikke "knækker" noget af som sætter sig fast deroppe. Det gælder f.eks. hvis man bruger en gulerod, banan eller agurk eller andre madvarer. Men det er muligt f.eks. at bruge en dildo eller andre ting som er lavet til formålet uden kondom - men du skal desværre være 18 år for at handle i sexbutikker både online og offline.

Kondomer kan du dog købe i de fleste supermarkeder og på apoteket. Teoretisk kan du også godt bruge andre ting end et kondom, som f.eks. en plastikhandske eller en plastikpose. Du skal bare huske på at hverken handsken eller posen er designet til at blive brugt i skeden, og den kan derfor indeholde materialer som ikke er sunde for dig dernede. En god regel er at tingene skal kunne bruges til madvarer, så jeg vil ikke anbefale f.eks. en rengøringshandske eller en affaldspose. Husk også at det er vigtigt at du vasker det inden brug.

Jeg håber du kan bruge mit svar

Venlige hilsner,

Signe