Hvad gør jeg

brevkassespørgsmål

Hvad gør jeg

brevkassespørgsmål af
Jonas
18 år
Oprettet 5 år 9 måneder siden

Hej CH. Jeg har en veninde der er skudt i mig og vi er meget åbne omkring det, mine venner kan ikke så godt lide hende men hun har luftet emnet bollevenner som jeg har det fint med men er bange for hendes følelser bliver meget værre hvis jeg siger ja, jeg ville ikke have det helt store problem med at være kærester med hende men mine venner for mine følelser dæmpet for hende og ved ikke helt hvad jeg skal gøre.

Svar:

Kære Jonas. Tak for dit spørgsmål.

For det første, så syntes jeg at det er rigtig vigtigt at du prøver at mærke efter hvordan du har det med din veninde. Jeg kan ikke helt læse ud fra din besked, om du kun er interesseret i at bolle med din veninde, eller om du måske også er lidt glad for hende, eftersom du ikke ville have så meget i mod at være kærester med hende, som du skriver.
Hvis du blot har lyst til at bolle med din veninde, og at du ved at hun er glad for dig, men du ikke på samme måde er glad for hende, så tror jeg at du skal lade være. Jeg tror at din veninde, hurtigt ville kunne blive såret og så ville det nok være svært for jer at blive ved med at være venner.

Hvis du derimod går rundt og er lidt i tvivl om hvorvidt du også kunne have følelser for din veninde, så syntes jeg at du skal prøve at lukke dine venners meninger ude og koncentere sig om hvordan du og din veninde har det sammen. Ens venner, vil selvfølgelig altid en det bedste, men de ved jo ikke hvilken relation du og din veninde har og det er jo ikke dem der skal være glade for din veninde, det er dig. Så jeg syntes at du skal overveje, om du faktisk er interesseret i din veninde, ligesom hun er i dig og så se om det kunne bliver til mere end venskab mellem jer, hvis det er det du har lyst til.

Jeg håber at du kunne bruge svaret til noget.
Held og lykke med venskabet og kærligheden.
Hilsen Marie

MarieHPs billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål