Hvad er der med mig

brevkassespørgsmål

Hvad er der med mig

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 3 år 9 måneder siden

Jeg græder næsten hver eneste dag. Jeg aner helt ærligt ikke hvorfor. Jeg er ikke ked af noget og jeg burde være glad. Men næsten hver dag tuder jeg. Det kommer bare lige pludselig og jeg er faktisk lidt bange for at jeg er ved at blive sindssyg for det er jo ikke normalt. Hvad er der med mig???????

Svar:

Hej med dig

Det lyder slet ikke som om du er sindssyg. Det lyder faktisk meget almindeligt. Rigtig mange oplever, at de kan begynde at græde uden de føler de har en grund. Især når man bliver teenager kan ens følelser stikke helt af. Man kan opleve helt ustyrlige grineflip over ingenting, og man kan føle sig som det tristeste menneske i verden. Og selv når man bliver voksen, er der mange der kan opleve at begynde at græde uden de helt ved hvorfor. For nogen kan det være over en sørgelig reklame eller video med søde dyr. For andre kan det bare være helt ude af det blå, selvom man er glad. Nogen føler sig måske også kede af det, men ikke rigtig kan finde ud af hvorfor. Det er helt normalt, og det er okay, at man græder og har følelser - også selvom man ikke helt ved hvorfor. Nogen føler sig endda lidt lettede efter de har grædt.

Du skriver du ikke er ked af noget og burde være glad - men derfor kan man jo godt føle sig nedtrykt alligevel. Hvis du føler dig nedtrykt eller ked af det, så kunne det måske være rart at snakke med nogen om det. Det kunne fx være dine forældre eller en god ven. Det er nemlig også helt okay at føle sig ked af det, selvom der ikke er en grund. Hvis du oplever at du bare bliver mere og mere ked af det eller fortsætter meget lang tid, er det også okay at prøve at snakke med sin læge om det.

Du er også meget velkommen til at komme på Cyberhus-chatten og skrive med os der.

Venlig hilsen Agnete

Agnetes billede
Agnete har svaret på dette spørgsmål