Huller i ørene
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg fik huller i ørene for ca. 7 uger siden, og jeg måtte tage dem ud efter 6 uger.
Mine forældre siger, at jeg skal tage den ud når jeg sover (altså dem jeg vil skifte til), men mine veninder siger at jeg skal beholde dem i, da hullerne kan gro sammen.
Men kan de godt nå at gro sammen i de 8-9 timer jeg sover, og hvor tit skal jeg have dem i, hvis du ikke må gro sammen?

Svar:
Hej Anonym
Jeg tænker egentlig at både dine forældre og dine veninder har ret. For efter de 6 uger er gået burde det være muligt at tage stikkerne/ringene ud, uden der sker noget ved det.
Men vi er alle sammen forskellige, og nogle kan faktisk godt opleve at hullerne lukker sig en smule på få timer. Også efter 6 uger. Hullerne når nok ikke at gro helt sammen, men nogle oplever at de kan lukke sig lidt, og at det gør ondt at sætte noget igennem hullet igen, efter de har sovet.
Jeg ved ikke om det handler om at dem du skifter til ikke er så gode at ligge på? Hvis det er det det handler om, kunne du måske skifte til dem du har gået med i 6 uger, når du går i seng, og så tage de nye på igen om morgenen? Måske kan du overveje at tage hen til det sted, hvor du fik lavet hullet, sammen med dine forældre. Hør hvad de vil råde dig til at gøre. Så er du sikker på at dine forældre og dig får samme vejledning, og så er det måske lettere at blive enige om en fremgangsmåde?
Mange hilsner Julie