Hjælp mig tak

brevkassespørgsmål

Hjælp mig tak

brevkassespørgsmål af
A
10 år
Oprettet 6 år 3 måneder siden

Hej rådgiver her inde jeg en 10årig pige som i skolen har det okay men hjemme ikke godt mine forældre skubber og slår mig jeg vil gerne de stopper men jeg kan ikke få dem stoppet hvad skal jeg gør plizz hjælp mig så jeg bliver glad igen jeg bor i xxx og går på xxx skole i xx klasse hvis du vil hjælpe mig til at starte samtalen

Svar:

Kære A

Det er rigtig godt du skriver når du oplever de her ting derhjemme.

Det er ikke rimeligt at dine forældre slår og skubber dig, og du gør det helt rigtige når du skriver og søger hjælp. Der er heldigvis voksne der gerne vil hjælpe.

Det er vigtigt at du får fortalt de her ting til en voksen. Det er vigtigt fordi, de voksne bliver nødt til at vide hvad der sker, for at de kan hjælpe. Det kunne være en voksen på din skole. Måske en lærer, som du føler dig tryg ved?

En anden mulighed kunne være at logge på vores chat, og snakke med en rådgiver her. Hver onsdag sidder der faktisk rådgivere fra din by, og er klar til at chatte mellem kl. 17-19. Du finder deres chat her

Som du kan se, i spørgsmålet, har jeg slettet din skoles navn, for at du kan blive ved med at være anonym. Men når du nu har skrevet navnet på både din by, og din skole, er det faktisk sådan, at jeg skal tage kontakt til din kommune og fortælle dem om de ting du skriver.

Loven siger nemlig at man skal fortælle det til kommunen, hvis man får at vide, at et barn bliver slået. Det skal man gøre for at kommunen kan hjælpe. Voksne fra kommunen kan prøve at hjælpe dig og dine forældre, så I kan få det bedre, og så du ikke bliver slået.
Jeg har kontaktet din kommune, og fortalt dem om de ting du fortæller her.

Jeg synes virkelig du er sej, at du har skrevet, og beder om hjælp. Jeg håber du vil overveje også at snakke med din lærer, eller logge på chatten, som jeg har foreslået.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål