hjælp mig lige med svar

brevkassespørgsmål

hjælp mig lige med svar

brevkassespørgsmål af
pigen
12 år
Oprettet 5 år 9 måneder siden

hej jeg bekymret for en dreng mine forældre gør ikke noget de siger jeg ikke skal blande mig i naboerne s liv men jeg alså ligeglad med ders mening drengen bliver råbt af og han løber tit væk sidste gang sad han bag et legehus på en legeplads og græd og kaste sand han tit på den legeplads han er 9år nu spørg jeg dumt men kan i godt kom ud til ham hvis eg skriver med jer i chatten om hvem han er og bor

Svar:

Hej !

Tak for dit spørgsmål til brevkassen. Først vil jeg sige til dig, at jeg synes du er rigtig sej, at du skriver her til brevkassen. Det er meget flot af dig, at du er så opmærksom på din nabo og du har en god omsorg for andre og det skal du være stolt af. Jeg kan godt forstå, at du bliver bekymret, det lyder heller ikke til, at din nabo har det rart.

Det næste jeg vil sige er, at vi ikke kommer ud til folk, da chatten er en netbaseret anonym rådgivning og vi derfor kun kan vejleder og rådgive.

Jeg vil foreslå dig, at du snakker med dine forældre en gang til og forklare din bekymring for din nabo. Fortæller dem, hvorfor du er bekymret og spørge dem om de vil hjælpe dig. Jeg tænker at dine forældre godt vil høre på dig, hvis du siger til dem, at du har brug for hjælp og gode råd.

Jeg tænker også, at du selv kunne tage kontakt til naboen og snakke med ham. Spørge om han har lyst til at snakke, det er ikke sikkert, men hvis han har så spørg ham om han har brug for din hjælp. Hvis i går på samme skole, kan du snakke med en lærer om det og hvad din bekymrig er. En lærer fra din/jeres skole vil kunne hjælpe dig med at undersøge, om din nabo har brug for voksne til at hjælpe ham.

Du skal vide, at det er meget sejt af dig, at du bekymre dig, men du skal have hjælp fra nogle voksne, for det er dem som skal tage sig af det. Det er ikke dit ansvar.

Håber du kan bruge vores svar og du er altid velkommen til at skrive igen eller chatte hos os.

Mvh. Chatrådgiverne fra Helsingør.

UllaSSPs billede
Ulla fra SSP i Helsingør har svaret på dette spørgsmål