Hjælp!!!

brevkassespørgsmål

Hjælp!!!

brevkassespørgsmål af
Ellie
11 år
Oprettet 2 år 2 måneder siden

Hejsa Jeg er en pige på 11 der har et problem… Min bff er forelsket i en dreng men det viser sig så at jeg også er forelsket i ham. Da jeg sagde det til min bff sagde hun bare: ejjj Ellie! Ved ikke hasd det skal betyde? Hvad skal jeg gøre?? Hilsen pigen som har lidt dårlig som vittighed.

Svar:

Hej Ellie

Det er ikke en rar situation du er kommet i, hvor du og din bedste veninde er blevet forelsket i den samme dreng. Jeg kan godt forstå at det er noget som går dig på. Selvom det nogle gange kunne være rart, så kan vi desværre ikke selv styre hvem vi bliver forelsket i. Derfor kan du heller ikke gøre for, at du er blevet forelsket i den samme dreng som din veninde.

Det er lidt svært for mig at læse ud fra dit brev, men jeg har ikke indtryk af at hverken din veninde eller du har noget kørende med den her dreng eller er i et forhold med ham. Derfor synes jeg ikke der er nogen grund til at have dårlig samvittighed. Som sagt, kan man ikke selv bestemme hvem man bliver forelsket i. Så selvom det er en uheldig situation, så er det ikke din skyld, at du og din veninde er blevet forelsket i den samme. Du har ikke gjort noget forkert.

Det lyder til at du er lidt usikker på, hvad din veninde mente, da hun reagerede med at sige "ejjj Ellie" da du fortalte hende om dine følelser for drengen. Jeg tænker at hendes reaktion er udtryk for at hun blev overrasket og måske også en smule ærgerlig over, at I er blevet forelsket i den samme dreng. Jeg håber at din veninde forstår, at det ikke er noget du kan gøre for og ikke noget du selv er herre over. Jeg synes det ville være ærgerligt hvis det kommer til at gå ud over jeres venskab, så derfor synes jeg at du skal prøve at snakke med din veninde om det. Du kan evt. prøve at spørge hende, hvordan hun har det med situationen og fortælle hende om hvordan du har det. Hvis tanken om, at den anden skulle gå hen og blive kærester med drengen, er svært for jer begge, kunne det måske være en mulighed, at du prøver at foreslå din veninde, at I kan lave en aftale om, at der ikke er nogen af jer som begynder at ses med eller have noget kørende med den her dreng. På den måde kommer det i hvert fald ikke til at gå ud over jeres venskab. I sidste ende er det heller ikke sikkert det bliver aktuelt, da det ikke er til at vide, om den her dreng har de samme følelser for en af jer, som I har for ham.

Jeg håber du kan bruge mit svar og så håber jeg at du og din veninde får talt sammen om det og at I finder en løsning på det.

Mange hilsner Freja

Frejas billede
Freja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål