Hjælp!!

brevkassespørgsmål

Hjælp!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 5 år 1 måned siden

Hej jeg er en pige på 14 år

vil måske sige jeg selv er lidt for meget fremme i  alt det med sex osv

men jeg har gået hee de sidste to dage og været bange for om jeg er grvid eller ej.. har snakket med min søster om det da hun er 17 og ved en masse om sex osv

men kan jeg blive grvid hvis vi ik har bollet og prøvede på det men den ikke var stiv nok til at kunne komme op. Han gave mig finger osv men hvad hvis der er kommer lidt sæd på hans finger og han har givet mig finger efter er jeg så grvid min søster siger det er jeg ikke og det skal lige siges jeg har er meget godt forhold med min søster for jeg har læst frem og til bage på nettet men nettet siger at pikken skal op i en og han skal komme oppe i mig og det gjorde han ikke for vi havde ikke sex som sagt men igen jeg er bange for jeg er grvid og jeg får først min mens om 2 uger men jeg har haft ondt i min mave men min tror det er det der hedder ægløsning men jeg er så bange for jeg ee!

hjælp mig!!!

Svar:

Hej med dig

Man kan nemt blive bekrymet når det kommer til sex og graviditet, så derfor er det godt du skriver.

Ud fra det du beskriver, er der umiddelbart ikke noget at være nervøs for. Det er kun i sjældne tilfælde, at en pige kan blive gravid ved at sæden føres ind i skeden gennem anden seksuel aktivitet end samleje, og derfor er risikoen for, at du er blevet gravid meget, meget lille. Går du rundt med en klump i maven af nervøsitet, så vil jeg anbefale dig at købe en graviditetstest på apoteket eller i et supermaked, så du kan blive helt sikker på om du er gravid eller ej. Det lyder til, at du har et godt forhold til din søster, så hvis ikke du har mod på at købe den selv kan du spørge hende, om hun har lyst til at gå med, eller om hun eventuelt vil købe testen for dig.

Du ved det måske allerede, men jeg vil også anbefale dig, at du og din partner anvender prævention, når i har sex. Prævention beskytter netop mod uønsket graviditet, og hvis i bruger kondom er det samtidig den mest effektive måde mod at undgå sexsygdomme.

Du giver udtryk for, at du måske er lidt for meget fremme i alt det med sex. Når du skriver det på den måde, så tænker jeg, at du skal huske at mærke efter, hvad det er, du har lyst til. Du er stadig ung, og det er meget individuelt, hvornår vi er klar til at udforske og afprøve sex, så selvom din partner måske er et andet sted i sine seksuelle behov, så er det vigtigt, at du mærker efter og kun gør de ting, som du har lyst til.

For at svare endeligt på dit spørgsmål, så tror jeg ikke du er gravid. Det lyder meget usandsynligt ud fra de ting du beskriver. Jeg ønsker dig alt godt fremover og vend endelig tilbage, hvis du har mere på hjerte.

De bedste hilsner

Maren

Marens billede
Maren fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål