Hej med jer

brevkassespørgsmål

Hej med jer

brevkassespørgsmål af
Camilla
22 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

Hej jeg bliv mor tidlig og barnet kom i pleje og jeg bliv selv anbragt på et opholdsted Jeg er 22 nu og han er 9 han er forsat i pleje men han fortæller mig han er her inde og bruger børnetelefonen børnetelefonen er okay men er utilpas med han kan deltag i gruppechat det ikke for at være efter jer men hvordan kan jeg vide det trygt for ham selvom han i pleje er han jo mit barn og vil gerne passe på ham plejefamilien siger jeg ikke skal bestemme og at de har styr på ham Det skal siges de har den fulde forældre myndighed så har ikke et ord at ha sagt

Svar:

Kære dig

Jeg synes det er så smukt at du bekymrer dig for dit barn, og jeg tænker at det er rigtig sejt at du har skrevet ind til os. Det viser at du virkelig interesserer dig for hvad han laver, og at du også gerne vil være sikker på at han er i sikkerhed.

Gruppechatten her på Cyberhus er en åben chat, så alle, i alderen 9-23 år, kan deltage. Der er plads til 9 unge på samme tid, og der vil ALTID være en rådgiver til stede i chatten. Det er ikke accepteret at man er ond eller grov ved de andre eller at man deler personlige oplysninger. Rådgiveren sørger hele tiden for at holde øje med at alle overholder spillereglerne. I forhold til de helt unge børn, som din søn, så vil rådgiveren altid fortælle de andre unge i chatten at de skal tage ekstra hensyn når der er et barn inde, sådan at man ikke skriver direkte om alt for fx voldsomme eller seksuelle ting. Rådgiveren sørger også for at spørge om han/hun (barnet) har brug for hjælp til at forstå det der bliver sagt, og gør sit bedste for at passe på både de yngste og de ældre deltagere.

Her i den seneste tid har vi haft en del børn og unge som har udtrykt ønske om at der kommer en gruppechat for børn. Det har vi lyttet til, og d.20 november prøver vi at afholde en gruppechat for børn i alderen 9-13 år. Det er fra kl.17.30-20.00, og du kan læse mere her

Vi gør vores allerbedste for at passe på alle børn og unge her på Cyberhus, og vi fortsætter med at forbedre os når vi hører om at der er noget vi skal være opmærksomme på. Så derfor er det rigtig dejligt når du (og andre) skriver herind. Det giver os muligheden for at spørge os selv om vi nu gør alt hvad vi kan. Det giver os altså muligheden for at blive et bedre rådgivningssite for hele målgruppen 9-23 år.

I den forbindelse, så tænker jeg også at når du nu kun er 22 år, så er du jo også velkommen i gruppechatten. På den måde kan du selv se hvad der sker derinde og hvordan rådgiveren arbejder.

Jeg håber du kan bruge mit svar

Venlig hilsen

Signe