Hej

brevkassespørgsmål

Hej

brevkassespørgsmål af
Niklas
12 år
Oprettet 5 år 2 måneder siden

Hey cyber. Det er fordi jeg har et par spørgsmål til jer...anyways tak på forhånd

1.jeg har en p0rn adiction jeg godt gad at stoppe nogle tips?

2. Gad godt at kunne sove uden underbukser min pik bliver bare mega stiv så den begynder at gøre lidt ondt så mit spørgsmål er nok hvordan gør man sin pik slap.

3. Er der nogle råd til at se om ens kæreste er klar til at kysse gad godt (vi går ik på samme skole)

Kh Niklas

Svar:

Hej med dig

Det er helt naturligt at have mange spørgsmål i din alder. Jeg vil gøre mit bedste for at svare på dem.

1. I forhold til det som du beskriver som en porn addiction, så vil jeg fortælle, at det er meget naturligt at have meget lyst til at se porno i din alder. At du selv oplever det som en afhængighed og at du gerne vil stoppe er en helt normal følelse. Mange oplever at skamme sig over at se for meget porno. I din alder er det helt naturligt at have svært ved at slippe det. For de fleste vil det dog aldrig kunne måle sig med rigtig sex, når man bliver klar til det og finder en pige, som også er klar til det. Her kan det være vigtigt at vide, at det som man ser i porno er meget langt fra virkeligheden og slet ikke sådan, som sex i virkeligheden er. Hvis du er bekymret for dit forbrug af porno, så vil jeg råde dig til at komme forbi 1-1-chatten og snakke med en rådgiver om det. På den måde kan I sammen snakke om, hvad det gør for dig at se porno og om du ville være gladere, hvis du så mindre af det eller slet ikke så det.

2. I forhold til at gøre sin pik slap, så vil løsningen være forskellig i forhold til i hvilken forbindelse, den bliver stiv. De fleste drenge og mænd oplever, at pikken bliver stiv i løbet af natten. Det kan både skyldes, at man bliver ophidset men ofte skyldes det blot, at blodet løber rundt i kroppen og når der kommer meget blod til pikken, vil den kunne blive stiv. Det er der ikke så meget at gøre ved og det er også kun et godt tegn på, at din krop fungerer, som den skal.

Hvis den bliver stiv i forbindelse med, at du bliver ophidset, kan en løsning være at få udløsning. Det kan man få ved at onanere. Det er helt dit eget valg, om du har lyst til at sove med underbukser eller ikke. Hvis du har underbukser på, er pikken lidt mere fastlåst og det kan for nogle være rarest, når den bliver stiv. Men andre synes, at det er rart at sove uden. Du kan forsøge dig frem og se, hvad der fungerer bedst for dig selv.

3. At finde ud af om ens kæreste er klar til at kysse kan man gøre på flere måder. Du kan forsigtigt forsøge at kysse hende næste gang I ses og holde øje med, om hun trækker sig væk eller om hun også vil kysse dig. Du kan også forsøge at spørge hende, om det er noget, som hun har lyst til. Du kan også starte med at fortælle hende, at du godt gad at prøve og kysse og så kan du bagefter spørge hende, om hun har lyst til det.

Jeg håber, at du kunne bruge svarene.

Med venlig hilsen
Signe M.

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål