Hej

brevkassespørgsmål

Hej

brevkassespørgsmål af
Samuel
9 år
Oprettet 5 år 8 måneder siden

Hej jeg bor i plejfamilie ved min klaser lære og hendes mand og de kom ind i stuen hvor jeg leg med LEGO og sag vi skulle snakke og min Plejemor og plejfar tog mig i hånd og sagde min mor er død jeg begynd og græd og Plejemor/klasselære tog om mig og trøste mig jeg savn min mor og vil bar ring til mor og kan jeg ikke :(((

Svar:

Hej med dig.

Jeg er rigtig ked af at høre, at din mor ikke længere er her. Jeg kan godt forstå, at du må være utrolig ked af det og det er rigtig svært at vide, hvad man skal gøre. Du skal vide, at det er helt i orden at græde, være ked af det og savne din mor. Når du bliver ked af det, er det også vigtigt, at der er nogle til at trøste dig og kramme dig. Det er rigtig dejligt, at du har nogle plejeforældre, der er der til at trøste dig. Du må huske at sige til dem, når du kan mærke, at du bliver ked af det. Der er det rigtig vigtigt at få noget omsorg fra dem.

Hvis du oplever, at du har brug for at snakke med nogen om din mor, så synes jeg, at du skal fortælle det til dine plejeforældre. Måske er de gode at snakke med eller også kender de nogle, der er gode at snakke med. Hvis du gerne vil snakke med nogen over computeren ligesom her, så har børnetelefonen også en chat, hvor du kan snakke om lige præcis det, du har lyst til. Hvis du trykker på linket her, så kommer du ind på deres chat, hvor du kan chatte med voksne, der gerne vil snakke og hjælpe: https://bornetelefonen.dk/chat/

Jeg ved godt, at det er helt vildt svært at ikke være ked af det hele tiden. Men du må forsøge at huske på, at alting bliver bedre med tiden. Det lyder til, at du har nogle søde plejeforældre og at de gerne vil hjælpe dig med at blive mere glad igen. Sørg for at lave de ting du elsker. Måske er det at lege, spille fodbold, tegne tegninger og andre ting. Lav dem så meget du har lyst til og sørg for at smile, grine og give dig selv lov til at græde, når du har brug for det. Alting skal nok blive godt igen.

Med venlig hilsen Signe M

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål