Har problemer

brevkassespørgsmål

Har problemer

brevkassespørgsmål af
Sine
13 år
Oprettet 1 år 9 måneder siden

Jeg er en pige det gerne vil have svar på hvorfor en pik bliver stiv?

Svar:

Hej Sine,

Tak for dit spørgsmål. Der kan være mange grunde til, at en pik bliver stiv. Nogle gange er det fordi ejeren af pikken er tændt eller bliver stimuleret. Men tit sker det også bare helt tilfældigt. Især for drenge i puberteten kan det ske på alle mulige (og umulige) tidspunkter, og har ikke noget at gøre med, om man er tændt eller ej.

Det er nemlig hormoner, der styrer, om pikken bliver stiv eller ej. Hormonerne har vi ikke selv kontrol over, og særligt i puberteten er der virkelig meget gang i dem. Derfor kan en pik blive stiv på alle mulige forskellige tidspunkter. Også hos dem, der ikke længere er i puberteten.

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål