Har aldrig haft det sådan før

brevkassespørgsmål

Har aldrig haft det sådan før

brevkassespørgsmål af
Julie
17 år
Oprettet 1 år 3 måneder siden

Hej Jeg er en pige på 17 år For et halvt år siden var min veninde til en fest hvor hun mødte en fyr som hun kyssede lidt med og derefter begyndte at få lidt for ham, han ghostede hende så og hun blev mega ked af det. Jeg var der for hende og skrev til til drengen at det var mega dårlig stil Som tiden gik var det glemt og vi hørte aldrig noget fra ham Indtil jeg en dag fik en mærkeligt følelse er at der var noget der sagde til mig at jeg skulle prøve at sende en snap til ham, han svarede tilbage og endu en gang var det som om at der var noget der talte til mig og sagde at jeg også skulle prøve at sende et hjerte hvilket jeg så gjorde og han svarede med et tilbage Det endte så ud i at vi begyndte at skrive lidt og endte med at sende nogle nudes til hinanden og bland andet havde på en måde telefonsex Det lyder som meget men jeg har aldrig haft det bedre, jeg kan selv mærke at jeg tænder sygt meget på ham og det skulle man jo ikke tro når jeg ved hvad han gjorde mod min veninde.. men ku ikke styre det, syntes han er så fræk og det slet ikke noget med følelser overhovedet det mere sådsn hvor jeg har lyst til at have sex med ham, også uden at lægge noget i det Ved ikke hvad jeg skal gøre fordi har det lidt dårligt over det når jeg ligesom havde været der for min veninder og jeg kan ikke sige til hende det der er sket Og jeg syntes det fylder utrolig meget da jeg ogsp er begyndt at få sex drømme om ham, har sådan en lyst til ham at det slemt fordi har sldirg oplevet sådan en stor lyst efter nogen og er helt vildt liderlig efter ham, har aldrig tændt så meget på en før Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Kære Julie

Jeg kan godt forstå, at du er forvirret. Det er en svær situation, du står i, hvor du bliver fanget mellem dine egne behov og lyster og din loyalitet overfor din veninde. Jeg håber, at jeg kan komme med nogle overvejelser, der kan hjælpe dig lidt på vej.

Først og fremmest, så er det vigtigt for mig at sige, at vi ikke kan styre, hvem vi bliver tiltrukket af, eller f.eks. får følelser for. Det er ikke noget, man bare lige kan tænde og slukke for, som det passer bedst. Så du kan ikke gøre for, at det lige blev ham, du følte den her store tiltrækning mod. Du kan dog vælge, hvorvidt du vil handle på det. Og jeg tænker ikke, at jeg kan fortælle dig, om du skal det eller ej. Du skal selv mærke efter, hvad du skal gøre i den her situation, men inden da så er der nogle vigtige overvejelser, som jeg vil anbefale, at du gør dig.

Hvordan vil du selv have det bagefter, hvis du følger dine lyster? Det virker for mig til, at du allerede nu har skyldfølelse overfor din veninde, så hvordan vil den udvikle sig, hvis du faktisk er sammen med den her fyr? Hvordan vil du have det med dig selv? Hvordan vil du have det bagefter, hvis du ikke er sammen med ham? Kommer det til at være noget, hvor du altid vil tænke, "hvad nu hvis" eller "kunne det mon have blevet til mere"? Altså kan du lægge det fra dig, eller kan det måske blive noget, der kommer imellem dig og din veninde? I samme ombæring så tænker jeg, at det er rigtig vigtigt, at du forholder dig til, hvad din veninde betyder for dig. Hvis nu hun finder ud af det, og I ikke kan være veninder efter det, hvordan vil du så have det med det? Vil det være okay, eller en katastrofe for dig?

Jeg synes også, at du skal overveje, om det ikke er bedre at fortælle hende, hvad der er sket, og hvordan tingene er nu, selvom det er svært? Der vil altid være en risiko for, at hun finder ud af det af andre veje, og mon det så ville være bedre for hende og for jeres venskab, hvis du fortalte hende sandheden nu? Hvordan vil det være for dig at skulle holde på den her hemmelighed? Kan du det, eller vil det være ulideligt på sigt? Hvad ville du selv ønske, at din veninde havde gjort, hvis det var omvendt? Hvis du er sammen med ham, er det så bare én gang eller flere gange? Hvis I faktisk får følelser for hinanden og gerne vil være kærester, hvad sker der så?

Det er nogle forskellige overvejelser, jeg synes, du skal gøre dig, inden du tager din beslutning. Jeg håber, at det kan hjælpe dig til at blive mere klar ift. din beslutning, selvom jeg godt kan forstå, at det er svært. Held og lykke, og husk at hvis du har brug for at tale med en rådgiver om det, så er du velkommen i vores anonyme SMS-rådgivning!

De bedste hilsner

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål