hader mit liv

brevkassespørgsmål

hader mit liv

brevkassespørgsmål af
kim
16 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

Hej, Jeg hader mit liv. Jeg vil dø. Fordi jeg er bøsse og er til dyr. Jeg kom til at voldtage min mosters kat, så den er død nu. Jeg har en hund derhjemme, som jeg ikke kan holde mig fra. Den er bare så lækker. Jeg har ingen venner, fordi jeg vil være kærester med dem alle.

Svar:

Kære Kim

Jeg er enormt ked af at høre, at du hader dit liv, og at du tænker, at du gerne vil dø. Det er nogle rigtig barske tanker at gå med, så det er rigtig godt, at du er kommet forbi vores brevkasse!

Du skriver, at du gerne vil dø, fordi du bøsse, og fordi du er til dyr. Og jeg kan godt forstå, at det er noget, som kan gøre tingene svære, når man er på din alder, hvor man nok i forvejen hurtigt kan komme til at føle sig forkert eller anderledes. I forhold til din sexualitet, så skal du vide, at der ikke er noget galt i at være bøsse. Det er ikke noget, du skal skamme dig over, og det er ikke forkert at være homoseksuel.

Selvom det ikke er forkert, så kan det godt være svært at få fortalt det til sine venner og familie. For nogle kan det hjælpe at starte med at fortælle det til nogle enkelte, som man virkelig stoler på og i takt med, at man føler sig klar, så kan man åbne mere og mere op. Det kan tit give noget ro at vide, at dem man elsker, de kender en og forstår en. Hvis du har brug for at snakke med nogen om din seksualitet, så er du enormt velkommen til at kigge forbi vores chat eller måske kigge ind forbi LGBT Danmark, som både har rådgivning, information og personlige historier, som det kan hjælpe rigtig meget at læse.

Du skriver også, at du er til dyr, og at du har erfaring med at haxe sex med dyr. Det er vigtigt for mig at være ærlig og fortælle dig, at som lovgivningen er i Danmark lige nu, så er det ulovligt at have sex eller at udøve seksuelle handlinger med dyr. Tidligere var det kun ulovligt, hvis dyret kom til skade, men nu er det ulovligt uanset. Nogle vælger at have sex med dyr, fordi de ikke har en partner, som de kan have sex med, og nogen føler sig decideret tiltrukket af dyr. På den måde er zoofili en bestemt type af seksuel tiltrækning, og en af dem hvor det kan påvirke muligheden for at være i et forhold med andre mennesker. Hvis man er tiltrukket af dyr, og man føler sig plaget af det, f.eks. hvis det er for svært ikke at handle på det, og man får det dårligt, så kan man få hjælp hos en sexolog eller gennem sexologisk behandling.

Til sidst så vil jeg gerne sige, at jeg godt forstå, at man nogle gange kan få det så skidt og føle sig så forkert, at man tænker, at det bare ville være nemmere at dø, men selvmord er aldrig en udvej. Tankerne kommer, fordi der er noget, som er svært, men man kan få hjælp til det svære og til at få det bedre. Jeg håber, at mit svar har givet dig nogle ideer til, hvordan du kan gribe de svære ting an. Hvis du har brug for en snak, så kig endelig forbi vores chat. Alternativt findes Livslinjen også, som er en rådgivning, der ved rigtig meget om selvmord og selvmordstanker, og som kan være en kæmpe hjælp de dage, hvor alt føles uoverskueligt.

Jeg sender gode tanker din vej, og jeg ønsker dig alt det bedste.

Varme knus og gode tanker

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål