Højte

brevkassespørgsmål

Højte

brevkassespørgsmål af
Rose
12 år
Oprettet 5 år 4 måneder siden

Jeg synes at det er virkelig irriterende at alle mine veninder tror at det bare er fed at være høj men de ser jo ikke bag siden af medaljen at der er ting jeg ikke må på grund af min højte så hvordan kan jeg sige til dem at det heller ikke bare fryd og gammen at være høj

Svar:

Hej med dig Rose.

Jeg kan godt forstå, at du bliver irriteret, når dine veninder tror, at der ingen ulemper er ved at være høj, for selvfølgelig er der det. Jeg tænker umiddelbart, at der er fordele og ulemper ved alting, både at være høj og lav, ung og gammel og tusinde andre ting. Ofte er det nok nemmest at se fordelene ved det andre er, og ulemperne ved det man selv er, fordi man har tendens til at tænke, at græsset er grønnere på den anden side. Så hvis dine veninder f.eks. ikke er så høje, så er det måske svært for dem at se nogle ulemper ved at være høj, fordi de kun oplever situationer, hvor de tænker, "åh, hvor ville jeg ønske, at jeg var noget højere".

Som sagt så gør det, det ikke mindre irriterende at skulle høre på, og derfor tænker jeg også, at det er en rigtog god idé at sige det til dem. I forhold til hvordan du skal sige det, så tænker jeg, at det bedste du kan gøre, det er at være ærlig. Det behøver ikke at skulle siges surt eller vredt, men måske næste gang en af dem siger noget omkring hvor fedt det er at være høj, så kan du måske fortælle dem, at det irriterer dig, at de altid tænker, at det er så fedt at være høj. At du faktisk også oplever nogle ulemper ved det, og at du vil gerne have, at de husker på, at det ikke bare er fryd og gammen, for det har du helt sikkert ret i, at det ikke er.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at det kan hjælpe på din irritation at få snakket med dine veninder.

De bedste hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål