Højde

brevkassespørgsmål

Højde

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej, jeg er forelsket i denne her dreng som jeg har kendt og skrevet med i ca et år. Jeg spurgte hans ven hvor høj han var og han sagde at han var 170, jeg har ogs set billeder af ham hvor han er ret lav i forhold til alle andre. Problemet er bare at jeg selv er ca 168 høj og vi skal snart mødes, jeg er temmelig bange for hvad han kommer til at tænke, når han opdager at vi er på samme højde ca. Vi har ikke mødtes endnu men det skal vi snart, jeg er virkelig virkelg nervøs, da jeg selv går meget op i højde da jeg er høj. Jeg elsker ham bare meget, men er bange for at han vil tænke noget, når han ser at vi er på samme højde ca.

Svar:

Kære du,

Tak for dit brev!

Hvor er det dejligt at høre, at du er forelsket i en fyr og følelserne er gengældte. Der findes næsten ikke noget dejligere, end den følelse.

Jeg kan godt forstå, at du er nervøs for og spændt på, at I skal mødes. Det kan være meget nervepirrende, at skulle møde en man kun har skrevet med, i virkeligheden for første gang. Det lyder dog til, at du ikke som sådan er nervøs for at skulle møde ham, da I jo efterhånden kender hinanden ret godt, men det mere er et spørgsmål om, at du er bange for hvad han vil tænke, når I nu er næsten samme højde.

Jeg kan godt forstå din bekymring. For mange mennesker betyder det meget, hvor høj drengen er i forhold til pigen. Mange vil gerne have, at drengen er højere end pigen, og rent evolutionært giver det også mening. Da vi levede som jægere, samlere og krigere var det vigtigt, at manden var fysisk større en kvinden, da det var hans opgave at fange mad til familien og beskytte familien mod farer udefra. Men i dag er det ikke længere nødvendigt, at manden er højere og større end kvinden, fordi vores samfund er indrettet på en helt anden måde.

Selvom det ikke længere har nogen overlevelsesmæssig betydning, er der stadig mange, der er optagede af, om deres højde passer med deres udkårnes højde. Det er derfor ikke unormalt, at du får den slags tanker. Jeg tænker dog, at eftersom I har skrevet sammen i et år, så er der stor sandsynlighed for, at han er ligeså forelsket i dig, som du er i ham, og så betyder højden formentlig ikke det store.

Men hvis det er noget, der fortsat bekymrer dig frem til at I skal mødes kan du jo overveje at skrive til ham, at du har fået at vide af hans ven hvor høj han er, og at du har den højde du har, og hvad han tænker om det. Jeg tænker, at det måske kan være med til at give dig lidt ro i sindet, at høre om det er noget han går op i. Nogle mennesker går meget op i det og andre kunne ikke være mere ligeglade. Og eftersom det er noget der betyder meget for dig, kan det måske være rart at høre, om han har det på samme måde.

Jeg håber du kan bruge svaret og vil ønske dig held og lykke med jeres møde!

De bedste hilsner,

Stine

StineHs billede
Stine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål