Højde

brevkassespørgsmål

Højde

brevkassespørgsmål af
Alexander
15 år
Oprettet 4 år 7 måneder siden

hej jeg er en 15 årig dreng og er 187 høj, og jeg er bange for at jeg bliver alt for høj, så hvor høj tror du jeg bliver

Svar:

Hej med dig Alexander!

Det er rigtig svært at sige, hvor høj du kommer til at blive. Det bedste jeg kan gøre, det er at kigge på en gennemsnitlig vækstkurve for drenge, og ifølge den der vil du måske kunne nå op på omkring 195 cm, når du er omkring de 19-20 år. Det er ikke en garanti, og det er ikke sikkert, at du ikke bliver højere ligesom, at det heller ikke er sikkert, at du faktisk bliver 195 cm. Det kan nemlig være meget forskelligt, hvornår man stopper med at vokse. Alternativt kan du også prøve sundhed.dk's højdeberegner, men ligesom med vækstkurven er det ingen garanti.

Du skriver i dit brev, at du er bange for at blive alt for høj, og jeg er usikker på, hvornår du selv tænker, at man er "alt for høj", men alligevel så vil jeg bare gerne fortælle dig, at der ikke er noget galt i at være hverken 170, 180, 190 eller 200 cm. Vi vil som mennesker altid være forskellige, og nogle er lave, nogle er mellem og andre er høje, ligesom at nogle er meget tynde, mens andre er lidt breddere. Der er på den måde ikke én rigtig måde at se ud på, og det mest normale er nok egentlig, at ingen af os er ens. Når det så er sagt, så bliver de fleste engang imellem lidt usikre på dele af deres udseende, og for dig lyder det til at være din højde, som godt kan gøre dig lidt usikker. Mit bedste råd det er at begynde at prøve at se på fordelene ved at være høj og generelt se det som noget positivt, da jeg vil håbe, at det med tiden vil kunne gøre store ting for dit selvværd. Nogle gange skylder vi bare os selv at tale og tænke pænt om vores kroppe.

Jeg håber, at mit svar kan give dig lidt ro i maven!

Mange varme hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål