Gravid?

brevkassespørgsmål

Gravid?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 6 år 1 uge siden

Hej. Jeg er 14 år gammel og har haft en kæreste i 8 måneder nu. Jeg kom på p-piller for 2 måneder siden. Lige nu har jeg pille pause men jeg har ikke fået min mens endu, og jeg er virkelig bange for at jeg er gravid. Jeg tør ikke sige det til min mor eller far. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Kære du

Hvis du ikke vil sige noget til dine forældre, så må du købe en graviditetstest og tage den for at finde ud af om du er gravid. En graviditetstest er heldigvis nemt at få fat i og ret billigt - de kan købes i alle apoteker, supermarkeder, tankstationer, osv. Det kan være en god idé at snakke med en veninde om din situation, så du ikke skal være alene om det. Hvis du er i tvivl om hvad du skal, kan du altid ringe til din egen læge og snakke med lægen eller en sygeplejerske. Held og lykke med det.

Hilsen

Lise

LiseJs billede
Lise har svaret på dette spørgsmål