gender pay gap

brevkassespørgsmål

gender pay gap

brevkassespørgsmål af
kelmik
15 år
Oprettet 5 år 2 måneder siden

Hej cyberhus!

Min engelsk lærer snakkede forleden om at der var et "gander pay gap" men efter at have udnersøgt det på internettet kan jeg ikke finde noget data der rigtigt understøtter det påstand. Er det rigtigt, eller er det bare noget "feminazier" bruger for at få mænd til at se "onde" ud, og sætte dem i et dårligt lys?

Svar:

Hej Kelmik

Der ligger masser af undersøgelser der understøtter påstanden om at der er en forskel på mænd og kvinders gennemsnitslønninger, så hvis du ikke kan finde noget, skal du lige overveje at tage det udvidede søgekursus ;)

EU laver eksempelvis undersøgelser for hele EU, og her kan du få et hurtigt overblik. Hvis du er mere til en dansk undersøgelse, kan du finde én her

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål