Forsinket menstruation

brevkassespørgsmål

Forsinket menstruation

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej.

Jeg er en pige på17 år, der har taget p-piller I 2 år, pga. smerterne.

Det har været helt perfekt hele vejen, men nu har jeg min pause på 7 dage, er 5 dage inde og har endnu ikke min mens.

Jeg er ikke seksuelt aktiv.

Der foregår en masse med psykiatri(angst, PTSD, depression, ocd) og med kommunen, fordi jeg snart bliver 18. Så man kan vidst sige at jeg er under pres. Desuden har jeg lige været 10 dage på antibiotika.

Hvad tror I er grunden? Og bør jeg kontakte min læge, eller se om det kommer ved næste pause?

Tak på forhånd!

Svar:

Hej

Der findes mange  grunde til udeblivelse af menstruation, og psykisk pres kan bestemt være en af dem. Desuden findes der mange forskellige p-piller og måder at tage dem på. Jeg mangler lidt informationer omkring antibiotikakuren, og hvorfor den er blevet ordineret. Alt i alt, synes jeg at du bør bestille tid hos din læge, så han/hun kan tage hånd om situationen.

Mvh

Niclas, læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål