Forhud klistret sammen med pikhoved

brevkassespørgsmål

Forhud klistret sammen med pikhoved

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år

Hej. Jeg er 21 år. Jeg ved ikke hvornår det skete, men det er max nogle år siden. Min forhud har godt kunne trækkes helt tilbage, så pikhoved blev helt synligt. Men nu “sidder der fast” i venstre side. Jeg kan ikke hive min forhud nok ned der. Det er bogstaveligt talt klistret/limet sammen. Hvordan kan der lade sig gøre? Og kan det gå væk af sig selv eller bør jeg opsøge læge?

Svar:

Hej!

Det du beskriver kunne måske være forhudsforsnævring. Det er en almindelig ting, men som oftest er det medfødt (du skriver at det ikke altid har været sådan) og forsvinder typisk i puberteten. Nogle får det dog som ældre efter infektion omkring forhuden. Hvis det ikke generer dig så giv det lidt tid til at løsne sig af sig selv. Men hvis det ikke forsvinder og/eller hvis generer dig, så få din til læge til at kigge på det.

Held og lykke med det!

Vh Rebecka

Rebeckas billede
Rebecka har svaret på dette spørgsmål