Forhud

brevkassespørgsmål

Forhud

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 2 år 2 måneder siden

Hej Når jeg trækker min forhud tilbage, så er der noget hvidt noget på glansen. Er det normalt? Ved i hvad det er?

Svar:

Hej Anonym

Noget hvidt på glansen kan være flere forskellige ting.

Hvis du kan skylle det væk med lidt vand, så tænker jeg det er smegma. Det dannes helt naturligt for at beskytte penis, så den ikke bliver meget tør. Så det er en slags smørrelse som skal være der. Når smegma blandes med rester af urin og sædrester bliver det hvidligt eller gulligt. Nogle kalder det nakkeost, og det er som sagt nemt at holde nede, ved at skylle penis med lunkent vand, hver dag. Ikke sæbe...kun vand, da sæbe kan være med til at tørre penis ud. Produktionen af nakkeost stiger som regel, når man kommer i puberteten, så det er helt almindeligt, hvis du synes der pludselig er begyndt at komme en del.

Hvis penis bliver for tør kan der også komme små hvide flager. Det er ganske enkelt tør hud. Hvis det er tør hud, så giv penis noget ro, i nogle dage. Huden kan godt blive lidt stresset og ekstra tør hvis man onanerer en del, så hold pause et par dage, hvis det er tør hud. Ved ikke om du onanerer, men nu gætter jeg bare.  Hvis det er tør hud, så kan du ikke skylle det væk med vand.

Hvis det er små hvide knopper, du ser så tænker jeg, at det er talgknopper, som også er almindeligt, men du nævner ikke knopper, så jeg tænker et af de første bud er mest sandsynligt.

Er du fortsat i tvivl og de ting jeg nævner ikke passer på det du oplever, så synes jeg du skal kontakte din egen læge, og få det tjekket, for en sikkerheds skyld.

Mange hilsner Julie

Julies billede
Julie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål