Forhud

brevkassespørgsmål

Forhud

brevkassespørgsmål af
August
13 år
Oprettet 2 år 5 måneder siden

Når jeg min pik er stiv så kan jeg ikke få min forhud helt ned under mit hovede. Men når jeg onanere så kan jeg ikke få den helt ned uden at det år ondt

Svar:

Hej August

Det er rigtig godt du søger hjælp, når du kan mærke at noget ved din krop ikke fungerer helt som det skal.

Det er ikke usædvanligt at drenge kan have problemer med forhuden, når de kommer i puberteten. For nogle går det væk af sig selv, men for andre skal der lidt hjælp til.

Det bedste du kan gøre er at få en tid hos din læge, så du kan få tjekket om du er en af dem der skal have hjælp.

For de fleste kan det klares med en creme og øvelser, men det er en creme, som man skal have gennem lægen.

Det er måske ikke det du har mest lyst til, fordi det er akavet at skulle snakke om den slags ting, med sin læge? For lægen er forhud ligeså almindeligt at snakke om, som ører og fødder, så lægen vil ikke synes det er mærkeligt eller pinligt.

Og hvis du skal have hjælp til at få styr på forhuden, så er det bare om at få taget snakken. For selvom sådan en snak,  måske ikke er det du ønsker dig mest, så er det bedre end smerter og problemer med forhuden.

Mange hilsner Lukas

Lukass billede
Lukas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål