Forelsket

brevkassespørgsmål

Forelsket

brevkassespørgsmål af
Alberte
16 år
Oprettet 3 år 5 måneder siden

Hej brevkasse.

Jeg er startet i 1.g her for et par måneder siden. - og dermed var der også en introfest, og til den introfest havde vi faktisk lidt sex. Jeg har kigget meget efter en dreng siden dag 1, og han ved godt at jeg er lidt lun på mig, men han sender selv hjerter over beskeder, og stiller mig mærkelige spørgsmål. - han. snakker mest med mine bedste veninder over i skolen men ikke så meget mig. Jeg kan ikke finde ud af hvad drenge mener når de først vil, og så vil de ikke, og så vil de.... det svinger hele tiden... Eller er det bare fordi vi går i klasse sammen?

Håber i kan hjælpe mig:)

Svar:

Hej Alberte,

Godt at du skriver herind. Jeg tror, at mange unge har oplevet, at forelskelse er forvirrende og svært, men samtidig også dejligt og spændende.

Det er ikke altid let at afkode, om en anden person er vild med en. Nogle gange kan man fornemme om vedkommende er ivrig efter at tale med en, søger meget øjenkontakt eller f.eks. sender hjerter i beskeder. Men det svære er, at det ikke behøver betyde, at personen er vild med en. Det kan godt være, at han er genert, fordi I går i klasse sammen, og derfor ikke viser så mange tegn i klassen. Er der mon mulighed for, at I kan bruge noget tid alene sammen? På den måde kan du måske få en lidt bedre fornemmelse af, om han er vild med dig. Den allerbedste måde at finde ud af det på er ved at spørge. Det kan godt virke grænseoverskridende at skulle være direkte, og timingen skal også være den rette. Det er en god idé at vente til en rolig stund, hvor I er alene. Du kan også skrive det til ham, hvis du har brug for en afklaring, men ikke er klar til at tage en snak med ham. Hvis du er meget i tvivl om, om han kan lide dig og føler, at det er for stort et skridt at skulle spørge ham lige nu, kan du også give det lidt tid og vente og se, om du kan få nogle flere tegn fra ham. Du skriver, at han snakker meget med dine veninder i klassen, og måske kan du få en af dem til at spørge lidt ind til det? Ved selv at spørge eller få nogen andre til at spørge kan det være, at du får et svar, som ikke er det, du ønsker dig, og det kan gøre ondt. Hvis det er tilfældet, har du fået en afklaring, og kan bruge energi på at komme videre og lede efter en anden sød fyr, som også er interesseret i dig.

Jeg kan desværre ikke svare dig på, om det er fordi han er genert - måske fordi I går i klasse sammen - eller om han måske var/er interesseret i at have sex, men ikke et forhold. Uanset hvad er det i hvert fald forvirrende, at det skal svinge op og ned, og jeg forstår godt, at det gør dig usikker. Derfor vil mit råd være enten at give det lidt tid og se, om du kan blive mere sikker på, at han er interesseret, eller springe ud i det og spørge.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og at du kan blive lidt klogere på ham den søde fyr.

De bedste hilsner

Jeanette

Jeanettes billede
Jeanette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål