forelsket

brevkassespørgsmål

forelsket

brevkassespørgsmål af
forelsket
12 år

hej

hvad skal man gøre når man er forelsket i sin bedste ven?

Svar:

Kære dig

Nu skriver du ikke lige i dit spørgsmål, om det er en han eller en hun, du er forelsket i. Da du skriver "ven" og ikke "veninde" går jeg ud fra, at der er tale om en han. Tager jeg helt fejl og er mit svar ikke som du ønsker det, er du meget velkommen til at skrive igen både i brevkassen og i chatten.

Først og fremmest tænker jeg, at du skal finde ud af med dig selv om det er noget du har lyst til at handle på. Mit bedste råd til dig vil være at du taler med din bedste ven om det. Jeg er klar over, at man kan være lidt nervøs for at fortælle sådan noget og at man kan være i tvivl om, hvordan modparten vil reagere. Tværtimod tænker jeg dog, at det er ubehageligt at gå rundt og være forelsket uden at kunne sige det højt og uden at vide om han har det på samme måde som dig. Når I er bedste venner tror jeg, at han vil forstå, hvordan du har det og skulle det vise sig, at han ikke har det på samme måde som dig, så er det rigtig vigtigt, at I taler om, hvordan I sikrer jer, at det ikke påvirker jeres venskab og jer selv individuelt mere end højest nødvendigt. Det kan jo også være, at han har det på samme måde som dig, og måske går han også og tvivler på, om du måske også har det sådan og så kan det jo blive en rigtig god oplevelse at tale om det.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og ønsker dig held og lykke med din forelskelse.

Med venlig hilsen Jannie

cyberhusjannies billede
Jannie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål