Flagregler

brevkassespørgsmål

Flagregler

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

Hvordan er lovene når det kommer til flagning med andre nationers flag, og hvordan får man tilladelse til at hejse et bestemt lands flag?

Svar:

Hej med dig

Rigtig godt spørgsmål, som der heldigvis findes et enkelt svar på.

Som du selv har fundet ud af, er det som udgangspunkt ulovligt at flage med andre landes flag, uden at have fået tilladelse. Her er faktisk undtagelser, for du må gerne flage med det grønlandske, det færøske, det norske, og det svenske flag.

Hvis du ønsker at flage med andre nationers flage skal du søge om det hos politiet. Det kan du læse mere om, hvordan du gør lige her: https://politi.dk/ansoeg-om-tilladelse/oevrige-tilladelser/flagning-med-...

Mange hilsner Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål