far slår

brevkassespørgsmål

far slår

brevkassespørgsmål af
Mathias
10 år
Oprettet 6 år 4 uger siden

far slår og drikker jeg vil gerne sige det men os beskytte far hjælp

Svar:

Hej med dig

Jeg synes du er rigtig modig og sej, at du skriver til os her på brevkassen. Det du fortæller lyder meget svært, og det skal ingen børn opleve.

Jeg forstår godt hvis du er usikker og bange for, hvad der vil ske, hvis du fortæller om det til en voksen.

Når voksne slår deres børn, så har både de voksne og børnene det svært og har brug for hjælp.

Derfor er du nødt til, at fortælle det til en voksen, det kan evt. være en lærer, ham eller hende du allerbedst kan lide. Din lærer vil så fortælle det til nogle mennesker, fra noget der hedder kommunen. Dem fra kommunen vil hjælpe både dig og din far, det er nemlig deres arbejde.
Måske kunne du sige til din lærer, at du har brug for at tale om noget meget, meget svært, som du går og tænker på, Og så fortælle hvad der sker derhjemme.

Derefter vil din lærer finde nogle mennesker, som både vil hjælpe dig og din far.

Hvis du har en rigtig god kammerat kan du også fortælle det til ham eller hendes forældre, jeg er sikker på de vil forstå dig, og kunne hjælpe dig med at finde nogen som kan hjælpe dig og din far.

Jeg er sikker på dit store mod, vil hjælpe dig til at få det fortalt til en voksen.

Hvis du har brug for at skrive med en igen, kan du skrive på Cyperhus Middelfartchatten https://cyberhus.dk/chat . Her kan du skrive med en voksen som kender til hvordan det er at have det som du har det, og de voksne som sidder der kan også fortælle dig om hvordan vi i Middelfart kommune kan hjælpe dig.

De bedste tanker Dorte.

MiddelfartDortes billede
Dorte fra Ungeliv har svaret på dette spørgsmål