Et nej..

brevkassespørgsmål

Et nej..

brevkassespørgsmål af
Anonymt
13 år

Jeg vil helt vild gerne have et nyt skrivebord pga det jeg har nu er lidt for ødelagt, mine forældre goder slet ikke st tale om det, og jeh vil have det.

forslag på hvordan jeg kan overtale mine forældre på en sød måde? lol

Svar:

Hej pige på 13 år.

Mange tak for din besked her i brevkassen.

Det lyder da helt vildt fedt med et nyt skrivebord. Det kan jeg virkelig godt forstå, at du ønsker dig. Du skriver, at dine forældre ikke vil give dig lov til at få et nyt skrivebord. Så først vil jeg høre, om du har spurgt dine forældre om, hvorfor du ikke må få det nye skrivebord som du ønsker dig? Ved at spørge dine forældre ind til, hvorfor du ikke må få skrivebordet, kan du blive klogere på deres tanker og holdninger omkring det. Måske synes dine forældre, at det skrivebord, som du har nu er ganske udemærket, og at det derfor ikke er nødvendigt at skifte det ud?

Det er ikke sikkert at du kan få dine forældre overtalt til at give dig det nye skrivebord lige nu. Men ved at snakke med dem om det kan, du sætte ord på, hvorfor du gerne vil have et nyt skrivebord, og på den måde måske få dem til at sige ja. Det er forsøget værd.

Jeg håber virkelig, at du kan bruge mine råd til noget.

Venlig hilsen

Sara

SaraSs billede
Sara fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål