Er jeg for stram?

brevkassespørgsmål

Er jeg for stram?

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Min kæreste og jeg prøvede at have sex engang, det tog lang tid og den var svær at få ind. Vi fik den ind efter et godt stykke tid, men den ”falte“ ud igen og så kunne vi ikke få den op igen.

vi prøvede så igen, og denne gang kunne vi slet ikke få den ind. Vi prøvede i lidt tid og med forskellige stillinger, Men uden held. Kan det ske at at min tissekone er for stram. Eller hvad kunne det være? Vi vil jo begge to godt, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre:(

Svar:

Kære du

Jeg kan godt forstå, at du er ked af din situation, for det er ikke rart når man bare ikke kan få det til at fungere.
Jeg vil godt starte med at fortælle dig, at det er noget rigtig mange par oplever, og at det heldigvis er noget der kan løses.

Jeg kan med sikkerhed sige dig at du ikke er for stram, forstået på den måde, at din tissekone ikke er mindre end andres. Tissekonen er som udgangspunkt ikke særlig stor, men er designet til at kunne føde et barn, så den kan udvide sig helt enormt meget. Men der kan være en række andre mulige udfordringer.

Nu siger du ikke noget om din kærestes rejsning, så jeg tænker ikke det er der problemet ligger. Men hvis din kærestes penis ikke er helt stiv/hård kan det være svært at få den ind i tissekonen.

Det er også rigtig vigtigt at du er godt våd, før din kæreste prøver at komme op i dig. Så et langt og dejligt forspil, er vigtigt.
Hvis du har rigtig meget lyst, men stadig oplever at du ikke bliver våd, kan I overveje at bruge glidecreme, som kan købes på apoteket. Det kan gøre det meget nemmere for din kæreste at trænge ind, og blive inde.

Det kan også være at du er rigtig våd, og at han staadig ikke kan komme ind i dig? Hvis det er tilfældet kan det være fordi du spænder rigtig meget. Det behøver ikke være noget du gør bevidst, men hvis man er rigtig nervøs, kan det sagtens ske. Og nu, da I har oplevet at det var svært at få til at fungere, kan man let blive endnu mere nervøs, og så selvfølgelig komme til at spænde endnu mere.

Jeg vd ikke om du onanerer, og hvis du gør, så bruger enten dine fingre eller noget andet til at komme op. Hvis du ikke gør, kan det være en rigtig god øvelse. Både det her med at vende sig til at have noget oppe i tissekonen, men også fordi det kan hjælpe dig til at blive mere bevidst om hvordan din muskulatur i underlivet fungerer. Prøv eksempelvis at tage en finger eller to op i tissekonen, og så prøv at spænde din bækkenbund, ligesom du ville gøre, hvis du skal tisse, men er nødt til at holde dig. Så kan du nemlig mærke hvordan det spænder omkring dine fingre, og det kan hjælpe dig til at være mere bevidst om hvordn du spænder og slapper af.

Noget der også kan hjælpe er, at aftale at I ikke skal prøve at have sex. Lige nu har I så stort fokus på at han skal ind i dig, at det kan være det der gør det umuligt. Prøv at aftale, at I ikke skal have sex de næste par gange i er sammen. I kan lave alt muligt andet; kysse, nusse, slikke, eller hvad I nu ellers synes føles rart. Når I begge to ved at I ikke skal prøve at få det til at lykkes, kan I begge slappe mere af. I behøver ikke tænke på om han kan lykkes med at komme ind i dig. I kan bare nyde hinanden, og give jer hen til at det føles rat at blive rørt, kysset osv. Jo mere i giver jer hen, jo mere vil du helt sikkert slappe af, og pludselig sker det.

Måske kan du/I prøve nogle af de her ting af, og så om det hjælper. Med tålmodighed og øvelse, er jeg sikker på det kan lykkes. Hvis det bliver ved med at drille, er du velkommen til at skrive igen.

Gode hilsner Maya

Mayas billede
Maya fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål