Er jeg gravid??

brevkassespørgsmål

Er jeg gravid??

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Hey Er rigtig bange for jeg er gravid. Har haft meget ondt i mave i på det sidste og har følt en fast “puls” i maven. Er bange for det har noget at gøre med jeg have sex for første gang for 2 måneder siden (vi brugte kondom) Men min mave er ikke såkaldt vokset. Og min menstruation kommer som normalt så der ikke noget anderledes der. Plz hjælp mig

Svar:

Hej med dig.

Hvis man er tynd, så kan man mærke pulsen fra ens egen blodåre, der løber bag ens mavemuskler midt i maven. Man mærker altså sin egen puls. Noglegange kan man endda se sin egen puls gennem huden på ens mave,  fx når man ligger ned.  Det er ligesom man noglegange kan se folks puls i deres blodårer på halsen eller man kan mærke sin egen puls i sine lysker. Det er helt ufarligt.

Det er super godt, at I bruger beskyttelse, når du/ I har sex. Hvis du er det mindste i tvivl om, om du er gravid - så skal du altid tage en graviditetstest, dem kan du købe i supermarkeder og på apoteket. Hvis du ofte har ondt i maven, så gå til din læge og talt med ham/hende om det. Det kan skyldes mange årsager og så kan du også tage en snak med ham/hende omkring prævention.

Bedste hilsener

LærkeTAs billede
Lærke har svaret på dette spørgsmål