ER JEG GRAVID?

brevkassespørgsmål

ER JEG GRAVID?

brevkassespørgsmål af
ANONYM
13 år
Oprettet 4 år 4 måneder siden

hej brevkassen. jeg er en pige på 13 år og har en FANTASTISK kæreste os på 13 år! mit problem er dog at her idag der var jeg hjemme hos ham og vi legede lidt med hindanen.. Men vi blev vist begge to revet lidt med så det, endte med at hans pik var oppe i min skede (uden kondom) det var dog kun 10 sekunder da vi begge kunne mærke at vi skulle vente lidt til at vi var klar. men ER VIRKELIG bange for om jeg er gravid! (min mor vil ikke ha at jeg dyrker sex endnu, da det er for tideligt) jeg ved bare virkelig ikke hvad jeg skal gøre! HJÆLP!! (har læst at der er en mini chance for sexsydomme fordi vi begge var/er jomfruer)

Svar:

Tak for dit spørgsmål.

Skønt at du har en dejlig kæreste, som du er tryg ved og hvor I kan gå langsomt frem i jeres tempo.

Der er en meget, meget lille chance for at du kan være gravid efter at have din kærestes pik oppe i dig i 10 sekunder. Du skriver ikke om han fik udløsning, for hvis han havde det, er der er reel chance for graviditet, men hvis han ikke kom (fik udløsning) er chancen meget lille, når kontakten var så kort. Selvfølgelig må du reagere hvis din næste menstruation er forsinket og tage en graviditetstest for en sikkerheds skyld.
I forhold til sexsygdomme/kønssygdomme så kan nogle af disse også overføres ved oralsex. Hvis I derfor tidligere har dyrket oralsex med andre, kan det være en ide at blive testet begge to. Hvis I begge kun har eksperimenteret seksuelt med hinanden behøver I ikke blive testet, medmindre I har problemer med svie, kløe, smerter eller udflåd der lugter.

Jeg håber det svarede på dine spørgsmål.

LineHs billede
Line fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål