Er jeg forkert

brevkassespørgsmål

Er jeg forkert

brevkassespørgsmål af
Melina
13 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Jeg en 13årig pige jeg haft sex første gang han gav mig finger og vi kysse og jeg sutte hans pik og vi brugt kondom jeg gjort hans pik stiv ved at sutte den og vi brugt glidcrem men det gjort virklig ondt da min mødom spring og blødte lidt skal det bløde ?

Svar:

Kære du.

Jeg kan berolige dig med at du overhovedet ikke er forkert. Det er faktisk meget normalt, at det gør lidt ondt og endda også kan bløde første gang man har sex. Grunden til at det kan bløde er fordi, at der sidder en tynd slimhindefold ved indgangen til skeden - den som man også kalder mødommen. Og når man har sex, så kan der godt komme lidt ridser i mødommen, så det bløder. Det er overhovedet ikke farligt, men det kan godt være lidt ubehageligt at se at det bløder.

Du fortæller også, at det gjorde ondt, da I havde sex. Grunden til at det kan gøre ondt er typisk fordi man spænder lidt i de muskler, der sidder omkring skeden. Man kan godt spænde uden man ved det, men det er meget almindeligt at spænde, hvis man er lidt nervøs. Du har måske hørt før, at hvis man vil have sex, er det rigtig godt at gå roligt frem til man er helt klar, og at det er bedst at have sex med en, man er helt tryg med? For hvis man er sammen med en man er helt tryg med, så kan det også være, at man ikke spænder så meget. Og nogle gange kan det være, at det bedste er at vente lidt tid til man føler sig helt klar og føler sig helt tryg med den, man er sammen med.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og er blevet beroliget i forhold til hvorfor det blødte.

Mange hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål