Er hun vild med mig?

brevkassespørgsmål

Er hun vild med mig?

brevkassespørgsmål af
Noah
12 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

Jeg kan lide en pige fra min klasse og jeg elsker at være sammen med hende. Men jeg ved ikke om hun kan lide mig. Er der nogle tegn på en pige er vild med en? Og hver gang jeg kommer tæt på hende begynder jeg at se på hendes bryster og føler mig seksuelt tiltrukket af hende. Er det normalt? Går i 6. Klasse

Svar:

Hej Noah,

Dejligt at der er en pige i din klasse du godt kan lide. Som regel, hvis en pige kan lide dig, så vil hun vise det ved at kigge på dig og prøve at få øjenkontakt med dig, ved at prøve at få din opmærksomhed og tale med dig, ved at prøve at være tæt på dig, og ved at grine af dine jokes - også de dårlige. Der er også nogle piger, der bliver kejtede og akavede, når de ser den dreng de godt kan lide. Og de rødmer måske også. Nogen gange kan piger også komme til at virke afvisende over for den dreng de godt kan lide, fordi de ikke ved hvad de skal gøre af sig selv, når han nærmer sig eller henvender sig. Læs eventuelt mere her.

Der kan altså være mange tegn på at hun kan lide dig. Og det kan nogle gange være svært at tyde dem. Derfor er der kun én sikker måde at finde ud af om hun kan lide dig: at spørge hende. Og hvis det er lidt for offensivt for dig at spørge hende direkte, kan du spørge hendes veninder eller du kan få en af dine venner til at spørge hende.

Du skriver, at du føler dig seksuelt tiltrukket af hende, og at du kigger på hendes bryster hver gang du kommer tæt på hende. Begge dele er helt normalt for en dreng i din alder. Når man begynder at nærme sig puberteten kommer der gang i hormonerne, og man begynder at se og lægge mærke til nogle andre ting, end man gjorde før. Man bliver mere optaget af sex og seksualitet, og begynder at udvikle en seksuel bevidsthed. Det betyder bl.a., at man bliver mere fokuseret på både egne og andres kønsorganer. Derfor er det ikke så underligt, at du kigger på hendes bryster og føler dig tiltrukket af hende.

Jeg håber du kan bruge svaret, og at du finder ud af, om pigen kan lide dig!

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål