Er det okay

brevkassespørgsmål

Er det okay

brevkassespørgsmål af
Bertram
13 år
Oprettet 5 år 6 måneder siden

Hej jeg en 13 årig dreng mine forældre har børn i pleje den ene på 8år har fået et snit i sin diller da han fået betændelse som hæve osv. Nå men han græder af og til og skal smøres med crem og han går med løse underbukser men når det skal på gør min mor det Alså han ligeglad jeg syntes det ulækker og han jo stor jeg tænk på sig det til hans lære er det dumt?

Svar:

Hej Bertram

Hvor er det godt du skriver og spørger, når du støder på noget der undrer dig.

Som jeg forstår dig, så har din plejelillebror, haft betændelse i sin tissemand, og har derfor brug for at der skal smøres noget creme på. Din mor smører den her creme på, og det synes du er ulækkert, fordi han er ved at være ret stor?

Lad mig starte med at sige, at det kan være helt almindeligt at forældre eller plejeforældre, skal hjælpe med at smøre creme på, for at være sikker på at det er den rigtige mængde creme, og at det bliver smurt på det helt rigtige sted. Det bliver selvfølgelig mere privat, når det er på tissemanden, men det behøver ikke betyde at det er forkert.

Måske har jeres læge sagt at det er vigtigt at din mor hjælper, for at det bliver gjort korrekt? Måske har din plejebror sagt at han ikke kan finde ud af det? Når du synes det er ulækkert, kan jeg forestille mig, at det nok er fordi du er noget ældre, og derfor også forbinder det at røre ved tissemanden, eller dilleren, med noget seksuelt.
Men for din plejebror er det garateret slet ikke sådan. Og det samme gælder selvfølgelig for din mor. Det handler ikke om noget seksuelt, men om at hjælpe hendes plejebarn, med at blive rask.
Hvis nu din plejebror ikke kunne lide at din mor hjælper med at smøre, ville det selvfølgelig være noget andet. Hvis han nu var ked af at din mor hjalp, ville det selvfølgelig være godt at finde en anden løsning. Men når du skriver at han er okay med det, tænker jeg ikke der er noget forkert, i det der foregår.

Forhåbentligt er behandlingen snart slut, så din plejebrors diller er rask igen. Og så kan han have den helt i fred som han plejer.

Gode hilsner Elisa

Elisas billede
Elisa fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål