Er det forkert?

brevkassespørgsmål

Er det forkert?

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 4 år 2 dage siden

Hey

Jeg har i lang tid været Enormt tiltrukket af ikke-etniske piger. Jeg synes de er enormt smukke og (de fleste af dem) er enormt søde. Mere specifikt (og jeg håber VIRKELIG at jeg ikke lyder racistisk), sorte piger. Det er selvfølgelig ikke udelukkende mørke piger, men det er dem jeg bliver lettest tiltrukket af. Er det forkert? Jeg har hørt en del mennesker sige at det er racistisk, men det er ikke noget jeg gør med vilje, og det ikke ment som en ond ting! Jeg synes bare de er virkeligt smukke!
Hvorfor har jeg det sådan og hvis det er forkert, hvordan kan jeg så afvende det?
Det sidste jeg ønsker er at være sårende!

Svar:

Kære 19-årige,

Allerførst vil jeg sige tak for at du skriver ind med dit spørgsmål.

Ordet racist/racisme er desværre blevet brugt meget de seneste par år, hvilket har gjort at det har mistet dets betydning. Racisme hentyder til at man føler ens egen race(hudfarve/etnicitet/religion osv) er den bedste, eller at andres race er underlegen. Det er altså en meget seriøs og anklagende tiltale, som nu desværre bliver brugt forkert ved mange diskussioner om race og etnicitet så snart folk er uenige med hinanden. At du er tiltrukket af ikke-etniske piger og syntes de er smukke og søde har derfor absolut intet med racisme at gøre, tværtimod. Der er absolut intet negativt i at du kan lide 'sorte piger'.

Stort set alle mennesker har præferencer for hvad de syntes er smukt, interessant eller tiltrækkende. Nogle syntes at høje personer er mest tiltrækkende, andre syntes at englændere er det, mens nogle andre måske er tiltrukket af nogle der er ældre end dem selv, hvilket er fuldstændig naturligt. Din præference er tilfældigvis at du syntes at ikke-etniske piger er interessante, hvilket der intet er galt med. Som du selv siger er det ikke ment som en ond ting, hvilket desværre er nogle personers første tanke. Ingen vil anklages for at være racist da det er modbydeligt, men der er intet spor af racisme i dine tiltrækning.

Du kan forsøge at forklare dem dette og overbevise dem om at der intet racistisk er ved din forkærlighed for sorte piger, eller ignorere hvad de siger og fortsætte med din dag. Du behøver ikke retfærdiggøre dine handlinger overfor dem, da der intet unaturligt eller sårende er ved din tankegang.

Jeg håber at du har fået svar på dit spørgsmål og finder en sød ikke-etnisk pige. Har du flere spørgsmål er du naturligvis velkommen til at skrive ind til os igen.

Med venlig hilsen,

Torben(brevkasserådgiver)

Torbens billede
Torben fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål