Er bange

brevkassespørgsmål

Er bange

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 5 år 9 måneder siden

Jeg var så dum og skrive til en 12 årlig på Instagram om hun ville se min diller, hun er fra England, og nu siger hun at hun har anmeldt mig til politiet og de har tracket mig, er vildt bange og har sagt undskyld til hende, men hun siger at de har fundet mig, jeg sendte aldrig et billede eller noget, textede kun, vil virkelig ikke i fængsel.men jeg har jo egentlig ikk rigtig gjort noget så er forvirret og bange, please svar så hurtigst som muligt tak

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål. Godt at du skriver herind.

Lad os tage det første først:

Hvis du kun har sendt en forespørgsel (som du skriver), så er der næppe nogen risiko for at der sker mere. Hvis der skal være tale om blufærdighedskrænkelse eller deling af børnepornografi, så skal billedet være sendt. Så med mindre du er kommet med trusler eller andre stødende kommentarer, så skal du nok tage det som en lærestreg i denne omgang.

Jeg har dog lyst til at sige til dig, at det er en meget forkert vej at gå. Når man er under 15 år må man hverken producere, eje eller dele seksuelt indhold. Da I begge er under den seksuelle lavalder, er det både moralsk og juridisk forkert at sende den slags materiale (og opfordre til det). Både for at beskytte dig selv og andre. Som ung er det helt normalt at afprøve sin seksualitet og det kan være fristede at bruge forskellige sociale medier til det. Alligevel er det super vigtigt at du kender til vores lovgivning.

Man fængsler ikke børn under 15 år, men det kan i værste fald blive en social sag, hvor forældre og sociale myndigheder inddrages.

Men som sagt: hvis du ikke har sendt billedet eller kommet med andre stødende kommentarer, så sker der næppe mere i denne omgang.

Venlig hilsen Jonas

jonass billede
Jonas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål