ensomhed

brevkassespørgsmål

ensomhed

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 3 år 3 uger siden

hej! jeg må være ærlig og indrømme, at jeg er blevet meget ensom især efter at landet lukkede ned. jeg vil rigtig gerne lære flere mennesker at kende både drenge og piger gerne i alderen 14-16, men har umiddelbart ikke kunne finde nogle fællesskaber i den aldersgruppe. Så mit spørgsmål er: er der nogle fællesskaber for 14-16 årige unge, som er okay nemme at blive en del af?

hilsen mig

Svar:

Hej med dig

Jeg tror helt sikkert ikke at du er alene med at føle dig ensom i disse tider. Jeg kan godt forstå, at du savner at lære nogle nye mennesker at kende.

Du skriver ikke, om du gerne vil møde nye mennesker online eller ude i den virkelige verden - begge dele er jo en mulighed.  Lad os starte med at tale lidt om dine muligheder i den virkelige verden. Pga. hele corona-situationen kan det være lidt svært at møde nye mennesker til sociale arragementer som f.eks. fester. Til gengæld er forsamlingsforbuddet for udendørs idræts- og fritidsaktiviteter blevet hævet her d. 22. marts 2021. Måske I har en sportsklub eller fritidsklub i dit område, hvor man kan melde sig til forskellige aktiviteter, og møde nye mennesker derigennem?

Det kan også være, at du gerne vil starte med at snakke med nye mennesker online. Der findes forskellige grupper på nettet, som folk melder sig ind i netop for at møde nye mennesker. Måske har du hørt om Facebook gruppen "Find en veninde #dueraldrigalene"? Det kan også være, at du har en interesse eller hobby, som du går meget op i? Internettet er fyldt med fangrupper, forums og hashtags, som handler om forskellige interesser - måske kan du lære nye mennesker at kende et af de steder? Og så vil I jo samtidig have noget til fælles, som I kan tale om.

Ellers vil jeg anbefale dig at tjekke https://gruppechat.dk/alle-grupper ud - det er et online chatforum for unge, hvor man bl.a. kan deltage i gruppechats om ensomhed.

Jeg håber at du har fået svar på dit spørgsmål, og er blevet inspireret til, hvordan du kan opsøge nye bekendskaber - held og lykke med det :-)

Med venlig hilsen

Christine fra Cyberhus

cyberhuschristines billede
Christine fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål