ehh what!!!....

brevkassespørgsmål

ehh what!!!....

brevkassespørgsmål af
frederikke
14 år
Oprettet 5 år 1 måned siden

Hej så det her er altså seriøse sager. Jeg har et kæmpe problem jeg er misbruger af hash og andre stoffer.

jeg prøvede det EN gang til en fest(jeg blev tvunget) og nu er jeg af hængi hvad gør jeg.

ps den desparate pige

Svar:

Hej Frederikke

Tak fordi du har taget fat i os med det her problem. At du har spurgt om hjælpe er det første skridt i at få løst det her, så det er rigtig flot!

Mit første råd er, at du fortæller dine forældre eller en anden voksen, som du har det godt med, om din afhængighed. For det kan være rigtig svært at komme ud af en afhængighed helt selv. Hvis du ikke har lyst til at snakke med dine forældre, synes jeg du skal prøve at henvende dig til din SSP enhed. Da jeg ikke ved, hvor du sidder i landet kan jeg ikke give dig et link til den side du skal bruge. Men hvis du skriver SSP i google og så den by du er i, burde du komme ind på den rigtige side. SSP er nogle af de bedste vi har til rådighed til at hjælpe unge som dig, der er kommet ud hvor de ikke helt kan bunde. Jeg kan kun prøve at guide dig så godt som jeg kan, men i sidste ende er det op til dig at tage fat i dem.

Hvis du ikke er klar til at hive fat i en voksen, kan jeg anbefale dig at kigge på Netstof.dk, som er en digital rådgivning til unge med misbrug eller begyndende misbrug. På siden kan du også læse om gode råd til at stoppe ens misbrug, og du kan skrive i en brevkasse, hvor du er helt anonym.

Derudover ville jeg bryde kontakten med de folk der har fået lokkede dig ud i det her, da de ikke lyder til at være værd at hold på.

Jeg håber mit svar kan hjælpe dig med at komme i kontakt med de folk, der kan hjælpe dig til at komme ud af dit misbrug. Og endnu en gang stor ros til dig, for at skrive til os om dit misbrug!

Jens

JensVMs billede
Jens fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål