Drengen!!

brevkassespørgsmål

Drengen!!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Hej cyberhus

Der er den her dreng som jeg på det seneste er begyndt at kunne virkelig lide, der er ingen der ved det også er der det problem min veninde ogs kan

Jeg får sådan en træls følelse når hun snakker om hvordan de har det sjovt og sådan

Jeg er ogs tit sammen med ham og vi har det sjovt....

Men er bange for at de bliver et par og jeg skal sidde her med en dum følelse

Jeg er ikke så god til at snakke om forelskelser da jeg synes det er et meget personligt emne

Kh pigen

Svar:

Kære dig.

Mange tak for dit brev. Forelskelse kan føles virkelig dejligt, men kan samtidig være rigtig svært, som du også selv beskriver. Både fordi at din veninde også kan lide den samme dreng, som du kan lide og især også når du går alene med sine følelser. Så jeg kan godt forstå, at det kan give dig nogle dumme følelser.

Først og fremmest er det rigtig skønt, at du tit er sammen med drengen, som du godt kan lide, og at I har det sjovt sammen. Det er et rigtig godt udgangspunkt. I det hele taget kan det være en god idé at bruge tid sammen og lave noget sammen med den person, som man godt kan lide. Du kan måske prøve at snakke endnu mere med ham og lave endnu flere sjove ting sammen med ham?

Det kan også være en rigtig god idé at smile meget til ham, for så sender du positive signaler om, at du godt kan lide ham. Du kan også overveje at sende ham signaler om, at du synes, at han er sød. Det kan du eksempelvis gøre ved at give ham lidt ekstra opmærksomhed, behandle ham rigtig sødt og grine hvis han siger noget sjovt. Så kan det være, at han vil opfange dine signaler, og så kan det også være, at du kan mærke, om han også er vild med dig, hvis han sender nogle af de samme signaler.

Det er selvfølgelig aldrig sjovt, når man er forelsket i den samme dreng som ens veninde. Jeg kan godt forstå, at du får en træls følelse, når hun fortæller at de har det sjovt sammen. Selvom du skriver, at du ikke er så god til at snakke om forelskelse, fordi det er et meget personligt emne (hvilket jeg godt kan forstå), kommer jeg alligevel til at tænke på, om du har overvejet at fortælle din veninde, at du er begyndt virkelig at kunne lide den her dreng? Jeg tænker, at det er godt, hvis din veninde ved, hvad du rent faktisk føler for ham og at hun også får at vide, at det gør dig ked af det, når du skal høre hende fortælle om, at de har det sjovt sammen. Jeg kan godt forstå, hvis du synes det er svært at skulle sige det til hende, men jeg tror, at det vil være en god ide at gøre i den her situation. Det er nok den bedste måde at undgå at få flere trælse følelser.

Hvis hun er en god veninde, kan I forhåbentlig tale om det, og prøve at forstå hinanden. Det er også en god ide at tænke over, om det vigtigste er, at "få" ham her drengen, eller at være veninder med din veninde. Som regel er det sådan, at forelskelse og drenge kommer og går, mens at man kan være veninder i mange år.

Der er selvfølgelig en risiko for, at drengen du kan lide ikke har det på helt samme måde som dig, og det kan være rigtig hårdt. Følelser er lidt en mærkelig størrelse, og desværre er det svært at bestemme over dem, særligt når det kommer til forelskelse. Men det er ofte rarest at være afklaret om, hvordan den anden har det med en, end at gå at tænke og spekulere. Så en mulighed kan være, at du fortæller drengen, at du er begyndt at blive rigtig glad for ham. Selvom det måske kan virke svært bare at sige det ligeud, kan du prøve at tænke på, hvor rart du vil have det bagefter ved at vide, om han også godt kan lide dig, så du ikke længere skal gå og være i tvivl om det.

Jeg håber, at det lykkes for dig både i forhold til din veninde og drengen som du godt kan lide.

Mange hilsner fra

Laura.

Lauraaaaas billede
Laura fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål