Drenge problemer

brevkassespørgsmål

Drenge problemer

brevkassespørgsmål af
Maja
12 år
Oprettet 6 år 1 uge siden

<p>Hej jeg er en 12 årig poge der er helt forelsket i denne dreng som går i samme klasse som mig. Har altid haft det her lille crush på ham men det var ikke noget stort . Vi begyndte at spille sammen og blive gode venner da han fortæller sin dybeste hemmelighed. Han var forelsket i en lad os bare kalde hende C. C havde det ikke på samme måde så jeg var ret lettet. Han bad mig om at hjælpe ham med at overtale hende så det gjorde jeg. På en klasse tur til Stranden kommer C’s bedste veninde ud helt begejstret jeg får så afvide hvad der er sket. Mit crush og C er blevet kærester. Det startede ud med jeg spillede glad og græd indeni. Da vi skulle sove(vi sov alle sammen i køje seng self var drenge og piger i hvert deres rum) . Kom min bff op til mig og så mig ligge og græde hun vidste jo selv jeg havde det her crush på ham så hun spurgte min anden ven om de kunne bytte plads (det var dobbelt køjesenge) og hun sagde ja... Hele natten lå hun ved mig. Da vi skulle i skole igen ignorerede jeg ham bare men så begyndte vi at tale igen.. ognu har jeg det næsten værre for hver gang jeg er der ser jeg dem næsten altid holde i hånden og det gør ondt.. Nå nu til spørgsmålet: Skal jeg fortælle hvad jeg føler ved det ikke selv vil Gere være sikker på jeg træffer den rigtige beslutning.</p>

Svar:

Hej Maja

Det lyder som en svær situation du står i. Jeg kan godt forstå at du er frustreret og ikke helt ved hvad du skal stille op.

Først og fremmest er jeg glad for at høre at din veninde var der for dig og trøstede dig, da du lå og var ked af det om aftenen. Det lyder som en god veninde, som du kan snakke med omkring alting.

Jeg kan godt forstå, at du synes, det er svært om du skal fortælle dit crush omkring dine følelser eller ej. Det er ikke sjovt at være hemmeligt forelsket i en som allerede har en kæreste.

Jeg tænker umiddelbart at du kan prøve at give det lidt tid. Hvis dit crush er meget glad for C og de bliver ved med at være kærester, så bliver du nødt til at respektere det, og ikke fortælle ham om dine følelser.

Du skriver at du er gode venner med dit crush og hvis ikke det er for svært for dig, synes jeg helt klart at du kan prøve at blive ved med at være det. Jeg synes helt klart at du skal bruge din gode veninde til at snakke med omkring dine følelser, nu hvor du ikke kan fortælle ham om dem.

Med Venlig Hilsen
Annemette

Annemettes billede
Annemette fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål