Drømem

brevkassespørgsmål

Drømem

brevkassespørgsmål af
Karoline
14 år

Hej. Jeg har gået i klasse med ham her siden 0 klasse. Vi har altid være bedste venner, og har snakket mega godt sammen. Men i de seneste par klasser har han slået mig vildt meget, og kaldt mig grimme ting. Så nu er vi sådan venner men jeg har ikk lyst til ag være venner når han slår mig. Hver dag når jeg er hjemme tænker jeg på ham, nogle gange også i skolen. Jeg ved ikk hvorfor for han slår mig jo. Jeg har sagt han skal stoppe men han forstå det ikk. Jeg ved ikk om jeg er forelsket i ham eller om jeg hader ham. Jeg drømmer om ham næsten hver aften.

Svar:

Kære Karoline.

Jeg kan godt forstå, at du er forvirret. På den ene side lyder det til, at han rumsterer en del i dit hoved, men på den anden side lyder det også til at han gør nogle ting, som ikke er okay. Jeg kan ikke fortælle dig, om du er forelsket eller om du mere er træt af ham og de ting, han gør. Det tænker jeg er noget, som kun du kan mærke. Men i forhold til at prøve at få ham til at stoppe med at være led mod dig, så er der nogle mennesker, der siger, at det at drille og sådan kan være en måde at komme i kontakt på, hvis man ikke ved, hvordan man ellers skal gøre det. Jeg ved ikke om det kan være grunden, til at han gør, som han gør. Jeg tænker dog uanset, at det ikke er okay. Det er ikke okay at drille, men det er absolut ikke okay at han slår dig og kalder dig grimme ting, og derfor er det også rigtig godt at du har bedt ham om at stoppe. Du skriver dog at han ikke forstår det, og altså at han ikke er stoppet, og derfor er mit bedste råd at fortælle ham hvordan du har det, og at det gør dig ked af det, at han behandler dig, som han gør, specielt når I tidligere har været rigtig gode venner. Jeg kunne håbe at det ville få ham til at stoppe, og eller i det mindste få ham til at forklare dig, hvorfor tingene er endt, som de er, og så kan I måske finde en løsning derfra.

Jeg håber at du kan bruge mit svar, og at det kan hjælpe dig videre. Hvis der er andet, eller hvis du gerne vil snakke mere om det, så er du velkommen til at komme forbi brevkassen igen eller måske komme et smut forbi vores chat.

Mange hilsener fra Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål