Det underligt

brevkassespørgsmål

Det underligt

brevkassespørgsmål af
Toby
10 år
Oprettet 5 år 7 måneder siden

Hej jeg søgt råd ved en rådgivning og var til samtale jeg var ikke klar til og sige alt osv vi aftalte hun kunne mødes med mig vi mødtes og vi sagt mere og skrev en weekend til hendes mobil nr og så hente hun mig vi fik snakket osv idag er hun blive min plejemor og så vil hendes kæreste giftes med hende men vi skal drille hende og han sagt om jeg vil være med til at lyve om jeg stjåle penge på et hotel med badeland til alså passer ikke hans ven ejer det sted og spiller med sammen med kollegaer men jeg ved hun flipper og har jeg ikke lyst til men hun ser oS det for sjovt når han frier og nu jeg sagt ja og vi har øve det nu sjovt jeg ved bare ikke om jeg lyst tænk hvis hun bliver sur

Svar:

Kære dig

Hvor er det sejt at du har skrevet ind til os. Så vidt jeg kan forstå, så føler du at din plejemors kæreste prøver at få dig til at lave sjov med hende i forbindelse med at de skal giftes. Du skriver også at du faktisk ikke rigtig har lyst til at gøre det, men at du føler dig en smule presset af ham.

Jeg synes du skal vide at det altid er okay at sige nej til at gøre ting som man ikke føler sig tryg ved. Også selvom at du har sagt ja til noget, så må du gerne skifte mening og sige at du ikke har lyst alligevel. Så derfor vil jeg faktisk råde dig til at sige til din plejemors kæreste at du ikke har lyst til at være med til at lyve for din plejemor på den måde - også selvom at det bare er for sjov. Han kan nemlig ikke tvinge dig, og hvis han bliver ved med at presse, så synes jeg at du skal snakke med din plejemor og fortælle hende om det.

Der er mange måder at lave sjov med andre på uden at man behøver at lyve om at man gør noget alvorligt (som at stjæle), og jeg er sikker på at din plejemor helst vil have at du føler dig tryg med det du gør - og det lyder ikke som om at du føler dig tryg ved den her måde at drille på/lave sjov med.

Jeg håber at du kan bruge mit svar, og at du holder fast i at du ikke behøver at gøre noget som du ikke har lyst til. Husk at du altid gerne må snakke med din plejemor om det, og at du altid gerne må sige fra/sige nej hvis der er noget du ikke har lyst til.

Kærlige hilsner,

Signe