Det gør så ondt ind i

brevkassespørgsmål

Det gør så ondt ind i

brevkassespørgsmål af
Caroline
14 år
Oprettet 6 år 5 måneder siden

Hej cyberhus. Min mor miste jeg til kræften mine forældre gik fra hianden Bode ved min mor min far begyndt at drikke det var derfor min mor ikke vil ha ham mere. Min mor søgte om mig og min lillebror skulle bo hos min moster og hendes mand men vi kom til at bo med far og pap mor min pap mor er sød men jeg har mange ture med min far og min 9årig lillebror er bange for ham jeg kan så mærke ind i at jeg skal søge hjælp min lillebror er mit guld og han er begyndt at leve i en fantasi verden han os blive indlukket og man kan se tomheden i hans øjne har længe Hviste det ikke var okay men den vrede jeg har i skolen på alle lære kommer hjem fra og vil bare os gerne ha ro i sindet overvejer fortælle min lillebror. S klasse lære det men ryster ind i

Svar:

Kære Caroline.

Hvor er jeg ked af at høre, at du har mistet din mor. Det må være utrolig hårdt, og jeg kan godt forstå, at tingene er svære og at du trænger til lidt ro.

Jeg er ked af at høre, at du ikke altid kommer godt overens med din far og at din lillebror er bange for ham. Det lyder ikke særlig rart, så jeg kan godt forstå, at du har lyst til at snakke med nogen om det. Jeg synes, at det lyder som en rigtig god idé du har fået i forhold til måske at snakke med din lillebrors klasselærer både omkring hvordan du har det og hvordan han har det. Det er selvfølgelig kun noget du skal gøre, hvis det er noget du har mod på og hvis du er tryg ved ham eller hende, men hvis du er det, så synes jeg det lyder som en super fin idé. Det lyder i hvert fald til, at du har en del at forholde dig til, og at det derfor kunne være godt at få vendt det med nogen.

Du skriver at det får dig til at ryste indeni, og det kan jeg sagtens forstå. Det er helt okay og meget normalt at være nervøs omkring at skulle snakke med andre om meget personlige ting. Derfor tænker jeg om du måske kunne have lyst til at snakke med nogen i vores 1-1 chat inden? Det er helt anonymt, og jeg tænker på om det måske kunne gøre det lidt nemmere at snakke med en voksen du kender, hvis du har haft mulighed for at prøve at snakke anonymt om det inden? Det er selvfølgelig helt op til dig, men du skal i hvert fald være meget velkommen, hvis det er noget du føler kunne hjælpe dig lidt på vej. Vi har åbent mandag og onsdag fra 14-17 og tirsdag og torsdag fra 18-21.

Til sidst vil jeg bare lige rose dig for, at du trods det, du selv kæmper med, har overskud til at tænke og passe på din lillebror. Det er virkelig flot og stærkt gået af dig, Caroline. Det er rigtig hårdt at miste en forælder, så jeg synes bare at det lyder rigtig godt, hvis I to kan have hinanden at støtte jer op af. Jeg håber, at du kan bruge mit svar og at det hjælper dig lidt på vej. Ellers er du som sagt altid velkommen i chatten eller til at skrive her på Brevkassen igen.

Mange positive tanker fra Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål