Spise forstyrrelse

brevkassespørgsmål

Spise forstyrrelse

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej, er en pige på 14 år. jeg er begyndt at gå for meget op i min vægt og min kost, alt jeg spiser træner jeg væk på bade værelset, ca 2-3 om dagen og oven i det går jeg i fitness. Jeg er gået fra at spise 8 måltider til 2-3 små, jeg plejede før i tiden at æde mig fed i slik med mine veninder og bare have det sjovt. Nu er jeg alene og srlvom jeg har lyst til mad kan jeg ikke få mig selv til at spise det. Jeg træner heletiden og der vises resultater, jeg tror ikke min mor har nogle mistanke da hun ser det som en god ting at spise sundt og træne og det er jeg glad for da jeg ikke vil bekymre hende. Men mine veninder fortæller mig heletiden jeg har tabt mig, og min veninde er for ikke så lang tid siden blevet indlagt på et center for spise forstyrrelser. Det er som om at der er to sider af mig og hendes sygdom har påvirket mig utrolift meget, jeg vil på en måde gerne have spise forstyrrelse og være hende alle tænker hvor er hun dog tynd, det er som om jeg sætter mig nogle mål men så snart jeg har opfyldt hvert mål sætter jeg flere krav til mig selv og vil være tyndere. den ene side af mig sidder og kan godt følge at det jeg har gang i er forkert men så snart jeg kommer til mad så tager den anden side overhånd og vil ikke indtage maden og det bliver kun værre. bare jeg spiser en smule går jeg ud og træner det væk. og hvis ikke jeg for gjort det ligner det i spejlet at jeg er 10 gange så fed som inden jeg spiste. Spiser heller ikke mad pakke længere og mine veninder er begyndt at ligge mærke til det og hvis de siger jeg skal spise bliver jeg irreteret og sur og siger at jeg kam passe mig selv. Det er som om jeg måler mig selv med piger med anoreki kroppe. Og er blevet meget sårbar

Svar:

Kære dig

Mange tak for dit spørgsmål. Jeg kan se at en pige på din alder har du har sendt et lignende spørgsmål til Sundhed og sygdoms-brevkassen. Jeg tænker derfor at du skal prøve at læse svaret der og se om du får noget ud af det svar som er fra en læge.

Jeg håber du snart får det bedre.

Venlig hilsen Marianne, koordinator i Cyberhus