Hvor gammel?

brevkassespørgsmål

Hvor gammel?

brevkassespørgsmål af
Anonym

Hej. Hvor gammel må man max være for at benytte jeres rådgivning?

Der er ikke rigtig nogen steder at henvende sig når man først er over 20. Der er børnechatten og ung online, men ingen af stederne synes jeg om, og børnechatten er jeg også alt for gammel til, det er jeg sikkert også hos jer.

Men er der så andre alternativer? Jeg er ikke særlig tryg ved at skulle ringe til nogle af alle de rådgivninger der er rundt omkring, synes virkelig der mangler nogle chattilbud. Men er jeg for gammel til jeres? Det er jeg sikkert....

Svar:

Hej,

Alle børn og unge er velkommen i Cyberhus - også dig :-)

Vi er bedst til at rådgive børn og unge indtil 23 år, fordi vi er trænet til at arbejde inden for de regler der er nedskrevet i serviceloven, der omhandler børn og unge indtil 23 år. Hvis unge over 23 år logger på chatten, forsøger vi at henvise til andre steder.

Jeg syntes du skal logge på cyberhus chatten - f.eks. i eftermiddag - og spørge rådgiverne om de har nogle gode steder de kan henvise dig til. Jeg ved de gør meget ud af, at finde gode rådgivningssteder som de har tillid til kan rådgive unge. Fortæl dem om dine erfaringer og hvad form for rådgivning du gerne vil i kontakt med. Du kan også vise dem et link til denne side, så de kan se dit spørgsmål og mit svar.

Håber det var svar på dit spørgsmål?

De bedste nytårshilsner,

Anni M. :-)
Cyberhus