Dansk

brevkassespørgsmål

Dansk

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 9 år 1 måned siden

hej CB.

er rigtig gald for jeres hjemmeside og syntes i har været rigtig gose til at give svar.

jeg skal skrive en litterær artikel i dansk.

min lære er på kursus og kommer først tilbage når vi har afleveret den. der er det at ingn inde i klassen forstår hvordan man laver den, de andre lære vil ikke hjælpe os med den og vores vikar kan ikke finde ud af det.

kan i hjælpe med at find eud af hvordan man laver en rigtig god litterær artikel?
altså med hvilke punkter der skal stå hvor?
har søgt på nettet men kan ikke rigtig finde noget om det

håber i kan hjælpe :)

Svar:

Hej med dig!

Dejligt at høre, at du er glad for vores side og at du har kunne bruge vores svar!

Det er ikke nemt at lave en opgave, som man ikke har forstået og jeg kan godt forstå, at det skaber en række spørgsmål.

Den litterære artikel er en analyse og fortolkning af en eller flere tekster. Så helt grundlæggende kræver opgaven en analyse og en fortolkning af en eller flere udvalgte tekster. En meget brugt opbygning er:

Indledning

Analyse

Fortolkning

Perspektivering

Jeg synes det er en god ide at kigge lidt mere på nettet om du kan finde ud af noget mere. Der står faktisk en del om det rundt omkring, men bare vær opmærksom på hvilke sider du vælger at kigge på, da nogle er bedre end andre. Det kan være rart at være et par stykker der kigger sammen, så man sammen kan blive enige om hvad opgaven så må være.

Og så synes jeg I skal høre jeres lærer ad, når hun kommer hjem fra kursus, om hun ikke kan give en lidt mere grundig beskrivelse af hvad en litterær artikel er, da det lyder til, at det er en generel forvirring i klassen.

Jeg ønsker dig held og lykke med opgaven!

Venlig hilsen Astrid

Astrids billede
Astrid har svaret på dette spørgsmål