Bekymret 2

brevkassespørgsmål

Bekymret 2

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Så har jeg et spørgsmål til, har Felicia ikke været inden i jeres projekt,eller er hun ikke det ? hvis ja så må i da også vide hendes oplysninger eller noget. ? Til man kan hjælpe hende. Men hvorfor har i ikke gjort sådan i cyberhus, at når det er noget voldsomme problemer så kan man hjælpe dem, så kunne man spore dem, på en måde eller så noget. Håber det er ok, jeg spørg. Hilsen M.

Svar:

Hej M.

Helt fint du spørger igen -:-)

Først vil jeg svare på dit spørgsmål om hvorfor Cyberhus er opbygget så vi ikke kan spore dem som har det rigtigt svært. Det er fordi hele Cyberhus fundament bygger på, at man som barn/ung kan være anonym. Det er vores erfaring, at mange børn og unge kun kommer i Cyberhus fordi de kan være helt sikker på at være anonyme.

Cyberhus er et slags frirum hvor alt kan fortælles. Vi voksne i Cyberhus skal være nærværende, autentisk og lytte - det er DET det kan gøre forskellen for de børn og unge som benyttter Cyberhus.

Hvis vi i en samtale vurdere, at et barn/ung har brug for hjælp irl, gør vi naturligvis alt for at motivere og opfordre til at personen opsøger hjælp. Hvis vi har nogle personlige oplysninger (navn, adresse, cpr.nr) som kan identificere hvem personen er, og personen er i livsfare eller til fare for andre, skal vi naturligvis indberette personen til den nærmeste lokale myndighed.

Du spørger også til om vi har oplysninger om de børn og unge som er ''inde i vores system'' som cyberaktive. Her igen respektere vi anonymitet. Når man starter som cyberaktiv sker der en personlig kontakt via telefon. Nummeret slettes efterfølgende. Derefter sker alt kontakt via en redaktørside. Vi gemmer ikke oplysninger på de børn og unge som er CyberAktive og under 18 år.

Håber det var svar på dine spørgsmål, M. - ellers skriv igen...

Bedste hilsner

Anni M.