Condom

brevkassespørgsmål

Condom

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej cyberhus jeg har vi dag på toilettet og min søster havde en kæreste med hjemme der er 16 og hun er 17. Hans toilettaske stod ude på badeværelset og jeg så noget sølv. Jeg blev fristet til at kigge og jeg så et kondom. Nu ved jeg ikke hvad jeg skal tænke Har de sex Jeg har det bare svært med at tænke på at min søster har haft sex.

Svar:

Hej anonym

Jeg kan godt forstå at du har fået lidt af en overraskelse. Der er selvfølgelig ikke noget i vejen, hvis din søster har sex med sin kæreste, men derfor kan man alligevel godt blive sådan lidt overrumplet når man bliver konfronteret med det.

Nu skriver jeg HVIS din søster og hendes kæreste har sex, for det er jo ikke sikkert. Måske har din søsters kæreste et kondom i sin toilettaske for at være forberedt på hvis de skal have sex.

Under alle omstændigheder tænker jeg, at det er en del af din søsters privatliv som du måske har fået indblik i ved en fejl. Her gemmer dig så også en god lille erfaring som du kan tage med videre. Hvis man kigger i andres tasker eller andet som er folks private ting, så kan man risikere at se noget som man faktisk slet ikke havde lyst til at se. Jeg tænker at de fleste kan genkende det her med at være helt vildt nysgerrig, og jeg tror at rigtig mange må indrømme at de har prøvet at gøre ligesom dig, så der er ingen grund til at slå dig selv alt for meget oven i hovedet med at du kiggede i hans toilettaske.

Nu har du set det kondom så nu er der ikke så meget andet at gøre end at du må bære den tanke om at din søster måske har et aktivt sexliv.

Jeg kan godt forstå hvis tanken fylder rigtig meget lige nu hvor du lige har opdaget kondomet, men jeg tænker at du vil opleve at det, lige så stille, fylder mindre så du ikke tænker på det som noget der er underligt eller ubehageligt.

Gode hilsner Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål