Chrush

brevkassespørgsmål

Chrush

brevkassespørgsmål af
Daniel
14 år
Oprettet 4 år 5 måneder siden

Hej, jeg har et chrush på en pige, som er en del ældre end jeg, og gerne vil lære lidt bedre, at kende, men jeg kender ikke nogle måder at "flirte" på,

Jeg har kunnet lide personnen i en længere periode, som ven selvfølgelig, men er begyndt at få føleser for hende, elsker hendes personlighed og generalt bare alt ved hende, jeg hørte et indirekte kompliment, hvor hun sagde til vores fælles venner, "at det passede, da Daniel", jeg føler at jeg nogle gange opdager hende i at kigge på mig, men det tror jeg er noget jeg højst sandsynligt bilder mig ind. Hun tit ude i det blå spørger mig om alt muligt, som alder, intresser og sådan (har ikke kendt hende, så lagt igen), og alt muligt andet, jeg falder selv nogle gange i staver, når jeg tænker på hende, og ser hende, jeg er selv en meget nervøs og sky dreng, men hvordan pokker tager jeg et skridt er forvirret, og hun er virklig sød, og pæn, hjælp :')

-Tak på forhånd

Svar:

Kære dig,

Det er spændende at blive vild med nogen, men det kan også være meget svært at finde ud af, hvordan man tager det første skridt og får vist, at man er glad for personen. Det er helt normalt at "analysere" personens adfærd rigtig meget i forsøget på at regne ud, om personen måske føler det samme. Det kan dog være rigtig svært at afgøre, for vi er alle forskellige og viser alle vores interesse forskelligt. Jeg tror den bedste måde at finde ud af det på, er ved at prøve at gøre det tydeligt, at man selv er glad for personen. Det kan være ret skræmmende, at skulle fortælle eller vise en anden, hvordan man føler, men det er helt normalt og også nødvendigt at lære.

Inden du måske når dertil, hvor du er klar til at fortælle hende, hvordan du føler, kan du måske prøve at øge kontakten lidt. For eksempel starte ud med bare at smile mere til hende og hilse på hende, når du ser hende. Måske prøve at spørge lidt ind til hende - hvad kan hun godt lide at lave, har hun en yndlings tv-serie eller bog og lignende? Når man kender hinanden lidt bedre, og måske har fundet nogle fælles interesser, er det også lettere for eksempel at foreslå, om man skal mødes en dag efter skole (for eksempel for at se en film eller gå en tur eller hvad man nu godt kan lide). Det kan også være, det giver mening at skrive sammen lidt først.

De fleste mennesker holder af komplimenter, og der er altså intet pinligt ved at fortælle hende, at du synes, hun er sød, klog, spændende og så videre. Det er en af de letteste måder at flirte på også ;)

Held og lykke med det!

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål