Burde jeg droppe ham?

brevkassespørgsmål

Burde jeg droppe ham?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Kære Cyperhus.

Jeg har været vild med en dreng i et år nu, jeg går i ottende klasse og han i niende. Vi har skrevet sammen og på den måde haft det sjovt, og han skrev på et tidspunkt at han synes jeg var sød, og at han gerne vile lære mig bedre at kende, hvis han fik muligheden. Det skal lige siges, at vi begge to er hel vildt generte, når man møder nye mennesker. Vi har aldrig fået snakket sammen i skolen, så det har været lidt underligt. I går havde han sidste skoledag, og jeg håbede sådan at han i det mindste ville sige farvel. For jeg føler at det er mig, som har gjordt det meste. Han fik sin bedste ven til at hælde koldt vand ned over mig 2 gange, og han stod overfor og grinte og synes det var sjovt. Det synes jeg også at det var, men han skulle bare have gjordt det selv. Så vi fik aldrig snakket sammen, og der skete aldrig mere.

Efter sommerferien tager han på efterskole, så jeg har kun 7 måneder til at rykke på det. Problemet er, at den eneste mulighed for at møde ham er vel at tage til de samme fester, som han gør. Han ved godt at jeg ikke drikker, men jeg har heller aldrig været til en fest før. Og jeg er ret usikker på om jeg kan finde ud af det, og om jeg er for ung da jeg kun er 14 år. Har ikke tænkt mig at drikke alkohol, men alligevel ved jeg bare ikke om fester lige er mig.

Jeg ved heller ikke om jeg burde fortsætte med at køre på ham, eller om jeg burde stoppe det. Jeg kan bare ikke stoppe det, det gør for ondt. Jeg har aldrig været så vild med en person før. Og der er ingen der forstår mig. Jeg er helt knust. Håber I kan hjælpe. Hilsen mig.

Svar:

Hej Mig

Jeg kan godt forstå du er ked af det, og usikker på hvad du skal gøre. Særligt nu når der ikke er længe til at han tager på efterskole, og muligheden for at bruge tid sammen, ikke er den samme.

Ud fra det du fortæller lyder det som om han synes du er sød, og er interesseret i at lære dig bedre at kende. Det er selvfølgelig svært, når han også er vildt genert. Det er måske også derfor, at han ikke gør så meget ved det. Han tør måske ikke? Så min første tanke er, at hvis du vil være sikker på at der sker et eller andet, så må du nok regne med, at det er dig der skal gøre noget.

Du spørger om du skal blive ved med at køre på ham, og det er et godt spørgsmål. Jeg kan sagtens se udfordringen med at han skal på efterskole, og at I ikke sådan lige løber ind i hinanden efter han er stoppet i skolen, men omvendt er det jo ikke til at vide, om det alligevel kunne udvikle sig til noget. Hvis du vælger at sige stop, sker der nok ikke mere, men så ved du selvfølgelig, hvor du står. Hvis du fortsætter, er der en chance, men hvad der sker er umuligt at vide? Jeg ved ikke hvad der giver mest mening for dig? I min verden skal man altid give kærligheden en chance, hvis der er den mindste chance for at den kan blive til noget, men det er ikke sikkert det er det bedste for dig.

Du skriver at der vel ikke er andre muligheder for at komme tættere på ham, end ved at gå til de fester han går til? Det er selvfølgelig en mulighed, hvis du har mulighed for at deltage. Men det er omvendt ikke særligt fedt, hvis du skal gå til fester, du egentlig ikke har lyst til. Samtidig kan jeg godt være i tvivl om hvorvidt en fest er den bedste måde? Til fester kan der være mange mennesker, høj musik, og som du selv er inde på alkohol. Alt sammen noget der ikke nødvendigvis gør det nemmere at komme tættere på ham, og snakke mere med ham?

Du skriver at I allerede skriver sammen, så hvad med at fortsætte der. Måske spørge ham om I skal tage på stranden, på en cafe, eller noget helt andet her hen over sommeren. Han har jo allerede sagt at han gerne vil lære dig bedre at kende, og nu hvor han har fået læseferie, og snart sommerferie, har I måske god tid til det?
Jeg ved godt det kan være lidt akavet at spørge direkte på den måde. Særligt når I begge er ret generte. Men som du siger, så har du måske ikke så lang tid at rykke på. Så hvis du vil have noget til at ske, er det måske tid til at blive lidt mere direkte, og være helt tydelig overfor ham, om hvad det er du vil?

Du kan f. eks. skrive til ham, at du synes der er blevet lidt kedeligt på skolen, efter han stoppede, og om I ikke skulle få gjort noget ved det der med at lære hinanden bedre at kende? Du kan garanteret også komme op med noget endnu bedre? Jeg tænker bare det vigtigste er at du får fortalt hvad det er du ønsker, så du ved med dig selv at du har gjort hvad du kunne. Så kan du ikke, bagefter, ærgre dig over at du ikke gjorde noget, og tænke over hvad der kunne være sket.

Held og lykke med det - Tanja

Tanjas billede
Tanja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål